Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 30400

Valjanost telefonskih anketa u istraživanjima javnog mnijenja


Lamza Posavec, Vesna
Valjanost telefonskih anketa u istraživanjima javnog mnijenja // Trenutak hrvatske komunikacije / Novosel, Pavao (ur.).
Zagreb: Birotisak, 1996. str. 33-36 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 30400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Valjanost telefonskih anketa u istraživanjima javnog mnijenja
(The validity of telephone surveys of public opinion)

Autori
Lamza Posavec, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Trenutak hrvatske komunikacije / Novosel, Pavao - Zagreb : Birotisak, 1996, 33-36

Skup
Trenutak hrvatske komunikacije

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.1995

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
telefonska anketa; javno mnijenje; metodologija istraživanja

Sažetak
U radu je analiziran mogući utjecaj reduciranosti osnovnoga na valjanost istraživanja javnoga mnijenja provedenih tehnikom telefonskog anketiranja. Rezultati analize ponajprije pokazuju da su, u našim uvjetima, imatelji telefona u prosjeku obrazovaniji, višeg imovinskog statusa i znatno zainteresiraniji za politička zbivanja nego osobe bez telefona, a na razini političkih stavova značajno kritičniji prema općoj društvenoj situaciji, vladajućoj stranci i vlasti u cjelini. Ipak, sukladno rezultatima provedenih analiza, na razini sadašnje pokrivenosti domaćinstava telefonskim priključcima, ove razlike ne bi trebale značajnije umanjiti valjanost rezultata telefonskih anketa u odnosu prema rezultatima terenskih istraživanja javnoga mnijenja, osobito nakon uobičajenih postupaka ponderiranja rezultata koji se primjenjuju za korekciju reprezentativnosti realiziranih uzoraka istraživanja. No budući da, osim reduciranosti osnovnoga skupa, tehnika telefonskog anketiranja ima i nekih drugih nedostataka u odnosu prema terenskoj anketi, ali ima i nekih nesumnjivih prednosti, tek bi komparativna analiza valjanosti rezultata terenskih i telefonskih istraživanja mogla pokazati koliko je telefonska anketa, u našim uvjetima, doista upotrebljiva tehnika istraživanja javnoga mnijenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
01940109

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Lamza Posavec, Vesna
Valjanost telefonskih anketa u istraživanjima javnog mnijenja // Trenutak hrvatske komunikacije / Novosel, Pavao (ur.).
Zagreb: Birotisak, 1996. str. 33-36 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lamza Posavec, V. (1996) Valjanost telefonskih anketa u istraživanjima javnog mnijenja. U: Novosel, P. (ur.)Trenutak hrvatske komunikacije.
@article{article, author = {Lamza Posavec, Vesna}, editor = {Novosel, P.}, year = {1996}, pages = {33-36}, keywords = {telefonska anketa, javno mnijenje, metodologija istra\v{z}ivanja}, title = {Valjanost telefonskih anketa u istra\v{z}ivanjima javnog mnijenja}, keyword = {telefonska anketa, javno mnijenje, metodologija istra\v{z}ivanja}, publisher = {Birotisak}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lamza Posavec, Vesna}, editor = {Novosel, P.}, year = {1996}, pages = {33-36}, keywords = {}, title = {The validity of telephone surveys of public opinion}, keyword = {}, publisher = {Birotisak}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font