Pregled bibliografske jedinice broj: 302892
Pedagogijski okvir inteligentnih tutorskih sustava
Pedagogijski okvir inteligentnih tutorskih sustava, 2007., diplomski rad, Fakultet prirodosolovno matematičkih znanosti i kineziologije, Split
CROSBI ID: 302892 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogijski okvir inteligentnih tutorskih sustava
(Pedagogical framework of intelligent tutoring systems)
Autori
Marega, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prirodosolovno matematičkih znanosti i kineziologije
Mjesto
Split
Datum
18.07
Godina
2007
Stranica
101
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
pedagogijski okvir; inteligentni tutorski sustavi; tutorsko učenje; strategije poučavanja; mehanizmi pomoći
(pedagogical framework; intelligent tutoring systems; tutoring; teaching methods)
Sažetak
Cilj ovog rada je dati pedagogijski okvir inteligentnim tutorskim sustavima u terminima različitih pristupa teoriji učenja i analizirati razloge učinkovitosti tutorskog učenja s ciljem primjene karakteristika takvog učenja u inteligentne tutorske sustave. U prvom poglavlju definira se e-učenje, navode prednosti i nedostaci takvog načina učenja te ističe pedagogija kao izrazito važna dimenzija e-učenja. U drugom poglavlju dan je pregled dominantnih pristupa teoriji učenja: bihevioralni, socijalni i kognitivni, te unutar kognitivnog pristupa konstruktivistički pristup budući da se baš na načelima konstruktivizma bazira većina učinkovitih inteligentnih tutorskih sustava. U trećem poglavlju analizira se učinkovitost tutorskog učenja, te definiraju tri hipoteze o učinkovitosti. Također se definira tzv. dva sigma problem, odnosno daje pregled Bloomovog eksperimenta iz 1984. godine kojim se dokazalo da je tutorsko učenje najučinkovitiji način učenja. Jedini način implementranja karakteristika tutorskog učenja u formalno obrazovanje ili neku drugu vrstu obrazovanja je korištenje inteligentnih tutorskih sustava za koje je evaluacija učinkovitosti pokazala poboljšanje od 0.4 do 1 standardne devijacije. Inteligentim tutorskim sustavima dan je pedagogijski okvir koji podrazumijeva sagledavanje bihevioralnih, socijalnih i kognitivnih aspekata, a fokusiran je na pedagogijske strategije načina organiziranja nastavnog sadržaja, specificiranja nastavnih aktivnosti i odlučivanja o načinu isporuke nastavnih sadržaja učenicima te na motivaciju i prilagođavanje individualnim potrebama učenika. U četvrtom poglavlju predstavljeni su inteligentni tutorski sustav Andes, autorsko okruženje sustava REDEEM i autorska ljuska Auto Tutor s posebnim naglaskom na njihov pedagogijski okvir. Oni predstavljaju učinkovite sustave s različitim pedagogijskim okvirom, a nastali su interdisciplinarnim radom stručnjaka iz područja psihologije, pedagogije i informacijske i komunikacijske tehnologije. Posjeduju dobro razrađene mehanizme pomoći i metode prilagođavanja individualnim potrebama učenika, a razlikuju se po načinu prezentiranja nastavnih sadržaja i nastavnim strategijama. U petom poglavlju opisan je sustav xTEx-Sys, njegov pedagogijski okvir te dani prijedlozi za doradu i poboljšanje sustava fokusirajući se na mehanizme pomoći i praćenje rada učenika, te prilagođavanje individualnim potrebama učenika. Inteligentni tutorski sustavi moraju imati sposobnost dinamičkog prilagođavanja i praćenja svakog učenika i dijagnosticirati učenikove strukture znanja, vještine, odlučivati o sljedećim koracima i pružati povratne informacije. Napretci u informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji olakšali su uporabu i izgradnju takvih sustava, a integracija više disciplina pri razvoju i implementaciji inteligentnih tutorskih sustava vodi efikasnosti sustava na više razina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1996 - Oblikovanje i vrednovanje inteligentnih sustava e-učenja. (Žitko, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split