Pregled bibliografske jedinice broj: 302880
E-učenje u nastavi fizike za učenike u osnovnoj školi
E-učenje u nastavi fizike za učenike u osnovnoj školi, 2007., magistarski rad, Fakultet prirodoslovno matematičkih znanosti i kineziologije, Split
CROSBI ID: 302880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
E-učenje u nastavi fizike za učenike u osnovnoj školi
(E-Learning physics in primary school)
Autori
Norac, Zlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno matematičkih znanosti i kineziologije
Mjesto
Split
Datum
06.07
Godina
2007
Stranica
160
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
e-učenje; sustavi e-učenja; inteligentni sustavi e-učenja; inteligentni tutorski sustavi; fizika u osnovnoj školi; informacijska i komunikacijska tehnologija; HNOS; strategije učenja; vrednovanje učinka; veličina učinka
(e-learning; e-learning systems; intelligent e-learning systems; intelligent tutoring systems; physics in primary school; learning strategy; effect size)
Sažetak
E-učenje kao suvremena paradigma učenja, poučavanja te vrednovanja znanja doživljava značajne primjene kako u svijetu tako i u Republici Hrvatskoj. Na tom je tragu i istraživanje povezano s ovim radom u kojemu se vrednuju postignuća učenika u inteligentnim tutorskim sustavima. Istraživanje je oslonjeno na Extended Tutor-Expert System ili xTEx-Sys sustav zamišljen i izgrađen kao inteligentna hipermedijska autorska ljuska koja je kroz zadnjih desetak godina evoluirala od "on-site" verzije - Tutor-Expert System, preko distribuirane verzije - Distributed Tutor-Expert System do najnovije proširene Web-orijentirane verzije na Zavodu za Informatiku Fakuteta prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije Sveučilišta u Splitu. Sustav se već niz godina primjenjuje u nastavi sa studentima različitih studijskih grupa (matematika, matematika i informatika, informatika i tehnička kultura, fizika i informatika) Fakulteta prirodoslovno matematičkih znanosti i kineziologije, ali i u nekim osnovnim školama u gradu Splitu, s ciljem njegovog vrednovanja i utvrđivanja postignuća učenika u učenju i poučavanju u različitim područnim znanjima. Istraživanje smo usmjerili na proces učenja i poučavanja nastavnih sadržaja iz predmeta fizika za učenike u osnovnoj školi. Pri tom je izgrađena primjenom sustava xTEx-Sys baza znanja sa sadržajima iz optike koji su usklađeni s aktualnim nastavnim planom i programom fizike. Metodom eksperimenta istražili smo utječe li i u kojoj mjeri uporaba sustava xTEx-Sys uz klasične nastavne metode na konačna postignuća učenika. Učenici eksperimentalne skupine koji su koristili sustav xTEx-Sys pri učenju i samoprovjeravanju, postigli su statistički značajno bolje rezultate od učenika kontrolne skupine u rješavanju pismenog ispita znanja iz optike u sklopu predmeta fizika za 8. razred u O.Š. "Ravne njive" - Split. Na temelju dobivenih rezultata zaključujemo da se inteligentna autorska ljuska Extended Tutor-Expert System može uspješno koristiti u učenju i poučavanju sadržaja iz fizike za osnovnu školu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1996 - Oblikovanje i vrednovanje inteligentnih sustava e-učenja. (Žitko, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split