Pregled bibliografske jedinice broj: 295780
Vlastita aktivnost učenika u učenju matematike
Vlastita aktivnost učenika u učenju matematike // Školski vjesnik, 55 (2006), 3-4; 353-363 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 295780 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vlastita aktivnost učenika u učenju matematike
(Personal activity of pupils in maths learning)
Autori
Mišurac Zorica, Irena ; Plazibat, Marija
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 55
(2006), 3-4;
353-363
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
matematika; vlastita aktivnost; aktivno učenje; razredna nastava; strah; motivacija
(mathematics; personal activity; active learning; fear; motivation)
Sažetak
Aktivno učenje matematike sintagma je koja se sve češće pojavljuje u pedagoško-metodičkoj literaturi, a reprezentira aktivnosti u kojima se učenicima osigurava visoki stupanj kooperativnosti, samostalnosti i nadzora nad organizacijom, tijekom i smjerom procesa učenja matematike. Važnost takvog učenikova angažmana potvrđuje i metodički princip vlastite aktivnosti učenika, koji je "conditio sine qua non" svakog učenja. Aktivnim učenjem matematike bitno se mijenja i uloga učitelja (nastavnika), koji od predavača sve više postaje mentor i suorganizator procesa učenja. U ovom radu istražili smo u kolikoj mjeri i na koji način učenici i učitelji razredne nastave potiči i koriste vlastitu aktivnost učenika u svladavanju matematičkih sadržaja. Rezultati istraživanja pokazali su da su glavni uzroci neaktivnosti učenika strahovi od matematike i strahovi od neuspjeha, ali i nedovoljna motiviranost i poticanje učenika od strane učitelje, Usprkos brojnim nedostacima u organizaciji procesa učenja, istraživanje je pokazalo visok stupanj aktivnosti učenika u savladavanju matematičkih sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija