Pregled bibliografske jedinice broj: 295778
Stavovi studenata učiteljskih studija o matematici
Stavovi studenata učiteljskih studija o matematici // Proceedings of the International Scientific Colloquium Mathematics and Children : (How to teach and learn mathematics) = Zbornik Internacionalnog znanstvenog kolegija Matematika i dijete : (kako podučavati i učiti matematiku) / Pavleković, Margita (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 263-275 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 295778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata učiteljskih studija o matematici
(Attitudes of the students of teaching studies towards mathematics)
Autori
Mišurac Zorica, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings of the International Scientific Colloquium Mathematics and Children : (How to teach and learn mathematics) = Zbornik Internacionalnog znanstvenog kolegija Matematika i dijete : (kako podučavati i učiti matematiku)
/ Pavleković, Margita - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007, 263-275
ISBN
978-953-6965-10-6
Skup
International Scientific Colloquium Mathematics and Children = Matematika i dijete
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.04.2007. - 14.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava matematike; stavovi
(mathematics education; competences)
Sažetak
Suočeni s nezadovoljavajućim rezultatima učenika u matematici na svim razinama obrazovanja, trebamo stalno preispitivati parametre koji mogu utjecati na proces njenog učenja. Učitelj razredne nastave jedna je od važnijih komponenti u tom procesu i ima velik utjecaj na učenike. U razrednoj nastavi obrađuju se najelementarniji matematički sadržaji koji postaju temelj za nadogradnju u predmetnoj nastavi, pa je time značaj ovog perioda u matematičkom obrazovanju itekako velik. Svoj utjecaj učitelj ostvaruje kroz način na koji podučava i komunicira s učenicima, ali još više kroz neverbalnu komunikaciju u kojoj kroz četiri godine učenicima svjesno ili nesvjesno prenosi vlastite stavove, asocijacije i strahove. Iz tog smo se razloga u ovom radu odlučili istražiti kakve stavove o matematici imaju studenti - budući učitelji. Kako će upravo oni u budućnosti matematiku predavati najmlađoj učeničkoj populaciji, jasno je da će njihovi unutarnji stavovi implicitno ili eksplicitno utjecati na učeničke rezultate. Polazna pretpostavka u istraživanju bila je da će učitelji uspješnije podučavati matematiku ukoliko o njoj imaju pozitivne stavove. Drugim riječima, osoba koja o matematici ima negativne stavove ili osjeća strah prema njoj, neće biti uspješna u njenom podučavanju. Stavove studenata ispitali smo anonimnom anketom na uzorku od 150 studenata 3. i 4. godine učiteljskog studija Filozofskog fakulteta u Splitu. Rezultati dobiveni anketom pokazali su da studenti smatraju da imaju dobar, ali ne izrazito dobar stav prema matematici. Ipak veliki broj studenata iskazuje strah od matematike, a asocijacije na riječ matematika su im neutralne ili negativne. Ispitanici također misle da će im samo veoma rijetki sadržaji naučeni na fakultetu trebati u budućem zvanju. Iznenadilo nas je da najveći broj studenata nije volio matematiku ni u predfakultetskom školovanju. Od svih nastavnih predmeta koje će u budućnosti predavati u razrednoj nastavi, najmanje studenata opredijelilo se za matematiku. Ovakvi rezultati nikako nas ne mogu zadovoljiti i stavljaju pred svih nas zadatak da ovakve stavove budućih učitelja što prije mijenjamo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika