Pregled bibliografske jedinice broj: 288142
Ocjenjivanje u finskoj obveznoj školi
Ocjenjivanje u finskoj obveznoj školi // Odgojne znanosti, 8 (2006), 2; 469-495 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 288142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ocjenjivanje u finskoj obveznoj školi
(Grading in Finnish compulsory schools)
Autori
Matijević, Milan
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 8
(2006), 2;
469-495
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
osnovna škola; obvezno školovanje; Finska; ocjenjivanje; PISA
(elementary school; compulsory school; Finland; grading; PISA)
Sažetak
U ovom tekstu autor prikazuje finski nacionalni kurikulum za obveznu školu. Posebna je pozornost posvećena analizi modela praćenja i ocjenjivanja aktivnosti i postignuća učenika u finskoj obveznoj školi. Autor pokušava odgovoriti na pitanje zašto su finski učenici uspješni u međunarodnom projektu PISA. Početkom ovog milenija u Finskoj je blizu 600.000 djece obuhvaćeno obveznim školovanjem koje traje devet godina. Prvih šest razreda obvezne škole podučava razredni učitelj sve nastavne predmete, uz pomaganje stručnih učitelja za neke nastavne predmete (npr. glazbeni odgoj, tjelesni odgoj). U zadnjoj trećini obveznoga školovanja svaki predmet poduačva predmetni učitelj – specijalista. Nastavna godina traje 190 nastavnih dana, između sredine kolovoza i sredine lipnja. Tjedno opterećenje učenika nastavom se kreće od 19 do 30 sati, od prvog do devetog razreda. Nastavni sat traje 45 minuta s obveznim odmorom od 10 do 15 minuta između svakog sata. Osnovna skala za ocjenjivanje tijekom obveznog školovanja ima sedam stupnjeva (ocjene od 4 do 10). Ocjenjivanje je u pravilu opisno za učenike od prvog do četvrtog razreda, a numeričko za ostale razrede. Osnovna ocjena prema kojoj se određuju nacionalni okvirni kriteriji i standardi je 8. Ocjene 9 i 10 koriste se za isticanje nekih obilježja učenika te učenika koji se bitno razlikuju u zalaganju, načinu rada i rezultatima u odnosu na ostale učenike. Ocjena 10 se rijetko dodjeljuje, obično jedan do dva učenika u odjeljenju. Ocjene 6 i 7 se dodjeljuju za podsjećanje da bi učenik trebao učiniti dodatne napore za dostići potrebni standard, a ocjena 5 označava krajnje upozorenje učeniku i roditeljima da treba nešto promijeniti u pristupu učenju. Ocjena 4 označava nezadovoljavajuće rezultate. U dva zadnja provjeravanja znanja i kompetencija učenika na kraju obveznoga školovanja finski učenici su bili na samom vrhu rangiranih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts