Pregled bibliografske jedinice broj: 287621
Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja
Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja // Napredak (Zagreb), 141 (2000), 3; 276-280 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 287621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja
(A Differential Approach To Reasearch In Pedagogy: Scope And Limitations)
Autori
Palekčić, Marko
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 141
(2000), 3;
276-280
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
diferencijalna istraživanja; interindividualne razlike; intraindividualne razlike; jedinice analize; pedagoške implikacije
(differential research; interindividual differences; intraindividual differences; units of analysis; pedagogical implications)
Sažetak
: U radu se iznose osnovna obilježja diferencijalnog istraživačkog pristupa u pedagogiji. Kritički se analiziraju pretpostavke ovog pristupa - na meta-teorijskoj i na meta-metodološkoj razini Posebno je ukazano na pogreške u interpretaciji rezultata ovog pristupa. Na nekoliko primjera (istraživanje emocija, školskog ozračja, intrinzične motivacije u nastavi ; istraživanje modela "diferencijalna dijagnoza-preskriptivno poučavanje", ATI- istraživanja) ukazano je na ograničenja diferencijalnog pristupa - posebice glede različitih zadaća pedagoške prakse i teorije. Rezultati istraživanja interindividualnih razlika (gdje jedinice ananlize mogu biti pojedinci, ali i ustanove ili grupe (primjerice razredi) ne mogu se bez daljnjeg (specificiraju se posebni uvjeti) prenositi na intraindividualnu razinu. Otuda su tzv. pedagoške implikacije rezultata ovih istraživanja znanstveno neutemeljene. U radu se ukazuje i na razloge široke rasprostranjenosti diferencijalnog pristupa usprkos njegovim očiglednim ograničenjima, kao i na to što dalje treba činiti glede istraživačke prakse u pedagogiji. Osobito je istaknutata važnost odredjivanja jedinica analize primjerenih pedagogijskim fenomenima i gledištima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstratcts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Linguistics & Language behavior Abstratcts