Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 287621

Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja


Palekčić, Marko
Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja // Napredak (Zagreb), 141 (2000), 3; 276-280 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 287621 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja
(A Differential Approach To Reasearch In Pedagogy: Scope And Limitations)

Autori
Palekčić, Marko

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 141 (2000), 3; 276-280

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
diferencijalna istraživanja; interindividualne razlike; intraindividualne razlike; jedinice analize; pedagoške implikacije
(differential research; interindividual differences; intraindividual differences; units of analysis; pedagogical implications)

Sažetak
: U radu se iznose osnovna obilježja diferencijalnog istraživačkog pristupa u pedagogiji. Kritički se analiziraju pretpostavke ovog pristupa - na meta-teorijskoj i na meta-metodološkoj razini Posebno je ukazano na pogreške u interpretaciji rezultata ovog pristupa. Na nekoliko primjera (istraživanje emocija, školskog ozračja, intrinzične motivacije u nastavi ; istraživanje modela "diferencijalna dijagnoza-preskriptivno poučavanje", ATI- istraživanja) ukazano je na ograničenja diferencijalnog pristupa - posebice glede različitih zadaća pedagoške prakse i teorije. Rezultati istraživanja interindividualnih razlika (gdje jedinice ananlize mogu biti pojedinci, ali i ustanove ili grupe (primjerice razredi) ne mogu se bez daljnjeg (specificiraju se posebni uvjeti) prenositi na intraindividualnu razinu. Otuda su tzv. pedagoške implikacije rezultata ovih istraživanja znanstveno neutemeljene. U radu se ukazuje i na razloge široke rasprostranjenosti diferencijalnog pristupa usprkos njegovim očiglednim ograničenjima, kao i na to što dalje treba činiti glede istraživačke prakse u pedagogiji. Osobito je istaknutata važnost odredjivanja jedinica analize primjerenih pedagogijskim fenomenima i gledištima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Palekčić, Marko
Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja // Napredak (Zagreb), 141 (2000), 3; 276-280 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Palekčić, M. (2000) Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja. Napredak (Zagreb), 141 (3), 276-280.
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2000}, pages = {276-280}, keywords = {diferencijalna istra\v{z}ivanja, interindividualne razlike, intraindividualne razlike, jedinice analize, pedago\v{s}ke implikacije}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {141}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Diferencijalni istra\v{z}iva\v{c}ki pristup u pedagogiji: dosezi i ograni\v{c}enja}, keyword = {diferencijalna istra\v{z}ivanja, interindividualne razlike, intraindividualne razlike, jedinice analize, pedago\v{s}ke implikacije} }
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2000}, pages = {276-280}, keywords = {differential research, interindividual differences, intraindividual differences, units of analysis, pedagogical implications}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {141}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {A Differential Approach To Reasearch In Pedagogy: Scope And Limitations}, keyword = {differential research, interindividual differences, intraindividual differences, units of analysis, pedagogical implications} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Social Services Abstratcts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Linguistics & Language behavior Abstratcts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font