Pregled bibliografske jedinice broj: 283205
Procjena osnovnog jezika i vještina učenja
Procjena osnovnog jezika i vještina učenja, 2006., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 283205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena osnovnog jezika i vještina učenja
(The assessment of basic language and learning skills)
Autori
Paklec, Ana-Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.10
Godina
2006
Stranica
125
Mentor
Frey Škrinjar, Jasmina
Ključne riječi
procjena; autizam; individualizirani edukacijski program; razvoj jezika; vještina učenja
(assessment; autism; individualized educational program; language development; learning skills)
Sažetak
Diplomski rad je prevedena i prilagođena procjena koja se koristi u radu sa djecom s autizmom i jezičnim teškoćama (The Assessment of basic language and learning skills autora Paringtona i Sundberga iz 1998. godine). U prvom dijelu rada dan je kratki prikaz specifičnosti poremećaja iz autističnog spektra, kroz definiciju poremećaja, etiologiju, učestalost i moguće tretmane. Druga velika cjelina ovog rada, odnosi se na prijevod priručnika procjene osnovnog jezika i vještina učenja u kojem se detaljno objašnjava svrha i načelo procjene, kako primijeniti procjenu i bodovati zadatke, te kako napisati individualizirani program.Treća velika cjelina je prijevod protokola procjene osnovnog jezika i vještina učenja u koje se upisuju bodovi za pojedini zadatak i tablice za praćenje razvoja vještina. Četvrta cjelina diplomskog rada je konkretna primjena procjene osnovnog jezika i vještina učenja sa djevojčicom sa poremećajem iz autističnog spektra i primjer individualiziranog edukacijskog programa.Važnost ove procjene očituje se u sadržaju koji procjenjuje, dakle osnove jezika i temeljne vještine koje su preduvjet daljnjeg učenja i razvoja. Prednosti ove procjene (u odnosu na druge testove za djecu sa poremećajem iz autističnog spektra) je veći broj područja koji se procjenjuje (25 područja) i bolja osjetljivost procjene koja omogućava uočavanje i malih razlika u nekom procjenjivanom području. Korisnost ove procjene očituje se uputama i vođenju pri izradi kvalitetnog individualiziranog programa koji je usmjeren na razvoj vještina koje su se procjenom pokazale nerazvijenima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013113
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Frey Škrinjar
(mentor)