Pregled bibliografske jedinice broj: 282155
Razlike u govorno-jezičnim sposobnostima osoba s afazijom
Razlike u govorno-jezičnim sposobnostima osoba s afazijom, 2006., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 282155 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u govorno-jezičnim sposobnostima osoba s afazijom
(Differences in speech and language abilities in people with aphasia)
Autori
Keko, Mladenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.06
Godina
2006
Stranica
130
Mentor
Prizl Jakovac, Tatjana
Ključne riječi
afazija; govorno-jezične sposobnosti; Everyday Life Avtivities (ELA); jezični zadaci; kognitivni zadatak
(aphasia; speech and language abilities; Everyday Life Avtivities (ELA); language tasks; cognitive task)
Sažetak
Afazija je najčešće posljedica moždanog udara ili traumatske ozljede mozga, kao takva u život pogođene osobe iznenada unosi velike promjene. Komunikacijske teškoće osoba s afazijom realni su i sve veći problem današnje populacije budući da suvremen stil života pruža dobru podlogu za razvijanje čimbenika koji dovode do afazije. U radu će biti opisano istraživanje koje je osmišljeno s ciljem pronalaska pravilnosti u govorno-jezičnom ponašanju na različitim razinama i kod različitih vrsta afazija. Ispitane su osobe sa senzoričkom, motoričkom i anomičkom afazijom, te osobe urednog govorno-jezičnog funkcioniranja odgovarajuće dobi. Razina govorno-jezičnih sposobnosti nastojala se utvrditi pomoću tri jezična i jednog kognitivnog zadatka. Ispitivanje jezičnih funkcija uključivalo je razumijevanje i uporabu prijedloga, imenovanje i bogatstvo rječnika, te poznavanje grafemske strukture riječi. Kognitivnim se zadatkom ispitivala sposobnost kratkotrajnog vizualnog pamćenja. Ispitni zadaci preuzeti su iz Everyady Life Activities Object Photo Series slikovnog materijala (Stark, 2003.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013003
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Tatjana Prizl-Jakovac
(mentor)