Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 281194

Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta


Marušić, Iris
Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta // XV Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ana Proroković, Zvjezdan Penezić, Anita Vulić-Prtorić (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 281194 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta
(Teacher support and pupils' perception of school subjects)

Autori
Marušić, Iris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XV Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ana Proroković, Zvjezdan Penezić, Anita Vulić-Prtorić - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2006

Skup
XV Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
podrška nastavnika; školski predmeti; motivacija; teorija vrijednosti i očekivanja
(teacher support; school subjects; motivation; expectancy-value theory)

Sažetak
Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika u novije je vrijeme često korištena paradigma u istraživanjima motivacije za postignućem. Prema toj teoriji, dvije su varijable ključne za učenkov odabir zadatka u kojem će se angažirati, njegovu ustrajnost u tom zadatku, te na kraju i uspjeh u zadatku. Jedna od tih varijabli je očekivanje uspjeha, a druga je vrijednost koja se pridaje zadatku. Model predlaže četiri komponente vrijednosti zadatka: važnost zadatka, interes za zadatak, korisnost zadatka i cijenu angažiranja u zadatku, odnosno težinu zadatka. Empirijske provjere modela uglavnom su se usmjerile na istraživanje komponenti motivacije učenika za pojedine školske predmete, najčešće matematiku i engleski jezik. Pri tom su navedene komponente vrijednosti zadatka poslužile kao varijable vrednovanja školskih predmeta. U ovom istraživanju željeli smo provjeriti jesu li učeničke procjene vrijednosti pojedinih predmeta povezane s percipiranom podrškom koju dobivaju od nastavnika. Istraživanje je provedeno na 2667 učenika osnovne škole, prosječne dobi 14 godina. U uzorku su bile 1322 učenice i 1345 učenika. Kao mjera vrijednosti zadatka korištene su sljedeće dimenzije, adaptirane prema modelu Eccles i suradnika: zanimljivost predmeta kao procjena interesa, razumljivost i težina kao procjena težine odnosno cijene, te korisnost u sadašnjem životu i važnost za budući život kao procjene korisnosti predmeta. Kao mjera nastavničke podrške konstruirana je skala percipirane podrške nastavnika, koja je na ovom uzorku pokazala dobru pouzdanost i unifaktorsku strukturu. Podrška nastavnika pokazala se povezanom s motivacijskim varijablama definiranim kroz procjene pojedinih komponenti vrijednosti predmeta. Dobivene korelacije razmjerno su niske, i vrlo homogenog raspona. Za sve predmete one se kreću između .15 i .28. Jedina iznimka je strani jezik, gdje male ili neznačajne korelacije pokazuju da je vrijednost koju učenici na kraju obveznog školovanja pridaju stranom jeziku nezavisna od percipirane podrške nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100500

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Iris
Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta // XV Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ana Proroković, Zvjezdan Penezić, Anita Vulić-Prtorić (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Marušić, I. (2006) Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta. U: Vera Ćubela Adorić, Ana Proroković, Zvjezdan Penezić, Anita Vulić-Prtorić (ur.)XV Dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2006}, pages = {100}, keywords = {podr\v{s}ka nastavnika, \v{s}kolski predmeti, motivacija, teorija vrijednosti i o\v{c}ekivanja}, title = {Podr\v{s}ka nastavnika i u\v{c}eni\v{c}ka percepcija \v{s}kolskih predmeta}, keyword = {podr\v{s}ka nastavnika, \v{s}kolski predmeti, motivacija, teorija vrijednosti i o\v{c}ekivanja}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2006}, pages = {100}, keywords = {teacher support, school subjects, motivation, expectancy-value theory}, title = {Teacher support and pupils' perception of school subjects}, keyword = {teacher support, school subjects, motivation, expectancy-value theory}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font