Pregled bibliografske jedinice broj: 281194
Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta
Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta // XV Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ana Proroković, Zvjezdan Penezić, Anita Vulić-Prtorić (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 281194 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podrška nastavnika i učenička percepcija školskih predmeta
(Teacher support and pupils' perception of school subjects)
Autori
Marušić, Iris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XV Dani psihologije u Zadru
/ Vera Ćubela Adorić, Ana Proroković, Zvjezdan Penezić, Anita Vulić-Prtorić - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2006
Skup
XV Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
podrška nastavnika; školski predmeti; motivacija; teorija vrijednosti i očekivanja
(teacher support; school subjects; motivation; expectancy-value theory)
Sažetak
Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika u novije je vrijeme često korištena paradigma u istraživanjima motivacije za postignućem. Prema toj teoriji, dvije su varijable ključne za učenkov odabir zadatka u kojem će se angažirati, njegovu ustrajnost u tom zadatku, te na kraju i uspjeh u zadatku. Jedna od tih varijabli je očekivanje uspjeha, a druga je vrijednost koja se pridaje zadatku. Model predlaže četiri komponente vrijednosti zadatka: važnost zadatka, interes za zadatak, korisnost zadatka i cijenu angažiranja u zadatku, odnosno težinu zadatka. Empirijske provjere modela uglavnom su se usmjerile na istraživanje komponenti motivacije učenika za pojedine školske predmete, najčešće matematiku i engleski jezik. Pri tom su navedene komponente vrijednosti zadatka poslužile kao varijable vrednovanja školskih predmeta. U ovom istraživanju željeli smo provjeriti jesu li učeničke procjene vrijednosti pojedinih predmeta povezane s percipiranom podrškom koju dobivaju od nastavnika. Istraživanje je provedeno na 2667 učenika osnovne škole, prosječne dobi 14 godina. U uzorku su bile 1322 učenice i 1345 učenika. Kao mjera vrijednosti zadatka korištene su sljedeće dimenzije, adaptirane prema modelu Eccles i suradnika: zanimljivost predmeta kao procjena interesa, razumljivost i težina kao procjena težine odnosno cijene, te korisnost u sadašnjem životu i važnost za budući život kao procjene korisnosti predmeta. Kao mjera nastavničke podrške konstruirana je skala percipirane podrške nastavnika, koja je na ovom uzorku pokazala dobru pouzdanost i unifaktorsku strukturu. Podrška nastavnika pokazala se povezanom s motivacijskim varijablama definiranim kroz procjene pojedinih komponenti vrijednosti predmeta. Dobivene korelacije razmjerno su niske, i vrlo homogenog raspona. Za sve predmete one se kreću između .15 i .28. Jedina iznimka je strani jezik, gdje male ili neznačajne korelacije pokazuju da je vrijednost koju učenici na kraju obveznog školovanja pridaju stranom jeziku nezavisna od percipirane podrške nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija