Pregled bibliografske jedinice broj: 281173
Nasilje u školi: razlike u samoiskazima između djevojčica i dječaka
Nasilje u školi: razlike u samoiskazima između djevojčica i dječaka // 17. Dani Zorana i Ramira Bujasa / Željka Kamenov (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 281173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje u školi: razlike u samoiskazima između djevojčica i dječaka
(Bullying in school:differences in self-reports between boys and girls)
Autori
Pavin, Tea ; Marušić, Iris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
17. Dani Zorana i Ramira Bujasa
/ Željka Kamenov - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2006
Skup
17 Dani Zorana i Ramira Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.12.2006. - 17.12.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
vršnjaško nasilje; škola; spolne razlike
(bullying; school; gender differences)
Sažetak
Problem nasilja u školi posljednja je dva desetljeća predmet intenzivnog intresesa istraživača, ali i stručnjaka iz prakse, posebno onih koji se bave prevencijom nasilja među djecom u školskom okružju. U nas je posljednjih godina u školama primjenjivano nekoliko programa prevencije nasilja među učenicima, a u okviru jednog od tih programa u dva su navrata prikupljani podaci o učestalosti pojedinih vrsta nasilja među učenicima Upitnikom nasilnik/žrtva D. Olweusa (1994). Evaluacijski podaci su prikupljani u 12 škola u proljeće 2005. godine, otprilike godinu dana nakon što su škole započele s primjenom preventivnog programa. Podaci su prikupljeni na 302 učenika sedmih i osmih razreda iz jedanaest osnovnih škola, te drugog razreda jedne srednje škole. U uzorku je bilo 48% dječaka i 52% djevojčica. Ti su podaci uspoređivani s podacima dobivenima od učenika istog uzrasta u istim školama godinu dana prije, uoči početka primjene programa. Rezultati prikupljeni u drugom ispitivanju pokazuju da su dječaci i djevojčice u podjednakom postotku tijekom protekle godine bili žrtve nasilja, no, kao i u prvom mjerenju, više je dječaka nego djevojčica izjavilo da su oni bili nasilni prema drugim učenicima u istom razdoblju. U ovom mjerenju, godinu dana nakon primjene programa, nije bilo razlika u iskazima dječaka i djevojčica o prisutnosti pojedinih vrsta nasilja. Međutim, podaci iz prvog mjerenja upućuju na postojanje razlika u učestalosti pojedinih oblika nasilja s obzirom na spol žrtve, pa je veći postotak djevojčica tada izjavio da su ih vršnjaci namjerno zanemarivali i isključivali iz kruga prijatelja, a isto su tako češće navodile da su bile žrtve laganja, širenja glasina i odvraćanje ostalih učenika od žrtve. S druge strane, značajno je više dječaka izjavilo kako su im prijetili ili ih prisiljavali da čine ono što nisu htjeli. Ovakvi su podaci u skladu s već potvrđenim nalazima o tome da je kod dječaka više prisutno fizičko nasilje, dok je kod djevojčica učestalije verbalno nasilje ili socijalna izolacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija