Pregled bibliografske jedinice broj: 281164
Učenička percepcija pojedinih predmeta: uloga socio-demografskih varijabli i školskog uspjeha
Učenička percepcija pojedinih predmeta: uloga socio-demografskih varijabli i školskog uspjeha // 17. Dani ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Željka Kamenov (ur.).
Zagreb: Odsjek za spihologiju, Filozofski fakultet, 2005. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 281164 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenička percepcija pojedinih predmeta: uloga socio-demografskih varijabli i školskog uspjeha
(Pupils' perception of school subjects: the role of socio-demographic variables and school achievement)
Autori
Marušić, Iris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
17. Dani ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka
/ Željka Kamenov - Zagreb : Odsjek za spihologiju, Filozofski fakultet, 2005
Skup
Psihologijski skup "17. Dani Ramira i Zorana Bujasa"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.12.2005. - 17.12.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
motivacija; školski predmeti; učenici
(motivation; school subjects; pupils)
Sažetak
Prema utjecajnom modelu motivacije za postignućem Eccles i suradnika, dvije su presudne determinante odabira zadatka u kojem će se učenik angažirati, njegove ustrajnosti i uspjeha u tom zadatku (Eccles, 2005). Jedna od tih varijabli je očekivanje uspjeha, a druga je vrijednost koju učenik pridaje zadatku. Model predlaže četiri komponente vrijednosti zadatka: važnost zadatka, interes za zadatak, korisnost zadatka i cijena angažiranja u zadatku, odnosno težina zadatka. Empirijske provjere modela uglavnom su se usmjerile na istraživanje komponenti motivacije učenika za pojedine školske predmete, najčešće matematiku i engleski jezik. Našim smo istraživanjem željeli provjeriti povezanost učeničkih procjena vrijednosti tri školska predmeta: hrvatskog jezika, matematike i stranog jezika, te nekih sociodemografskih varijabli i školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 2667 učenika prosječne dobi 14 godina. U uzorku su bile 1322 učenice, a 1345 učenika. Kao mjera vrijednosti zadatka korištene su sljedeće dimenzije, adaptirane prema modelu Eccles i suradnika: zanimljivost predmeta kao procjena interesa, razumljivost i težina kao procjena težine odnosno cijene, te korisnost u sadašnjem životu i važnost za budući život kao procjene korisnosti predmeta. Sociodemografske varijable bile su veličina naselja, spol učenika, te obrazovanje oca i majke. Regresijske analize su pokazale da su procjene vrijednosti sva tri predmeta značajno povezane s korištenim skupom varijabli, a najprediktivnijima su se pokazali spol i školski uspjeh. Djevojčice daju više procjene vrijednosti hrvatskog i stranog jezika i smatraju ih lakšima nego dječaci, kojima je matematika neznatno razumljivija i lakša nego djevojčicama. Bolji školski uspjeh općenito se pokazao prediktivnim za pozitivne procjene pojedinih dimenzija vrijednosti sva tri predmeta, dok je obrazovanje oca i majke predviđalo dvije komponente procjene stranog jezika: razumljivost i težinu.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija