Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 276427

Tradicionalno i novo u realizmima hrvatskog slikarstva dvadesetih i tridesetih godina


Reberski, Ivanka
Tradicionalno i novo u realizmima hrvatskog slikarstva dvadesetih i tridesetih godina // Reinterpreting the Past: traditionalist artistic trends in Central and Eastern Europe of the 1020s and 1930s / Irena Kossowska (ur.).
Varšava: Institute of Art, Polish Academy of Science, 2006. str. 28-29 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 276427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tradicionalno i novo u realizmima hrvatskog slikarstva dvadesetih i tridesetih godina
(The traditional and the New in the Realisms of Croatian Painting in the 1920s and 1930s)

Autori
Reberski, Ivanka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Reinterpreting the Past: traditionalist artistic trends in Central and Eastern Europe of the 1020s and 1930s / Irena Kossowska - Varšava : Institute of Art, Polish Academy of Science, 2006, 28-29

Skup
Reinterpreting the Past: traditionalist artistic trends in Central Europe of the 1920s and 1930s

Mjesto i datum
Varšava, Poljska; Kraków, Poljska, 2006

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Slikarstvo; Hrvtaska; 1920-e - 1930-e; realizmi; magični realizam; grupa Zemlja
(Painting; Croatia; 1920s-1930s; realisms; magical realism; the group Earth)

Sažetak
Ovaj prikaz obuhvatit će raznoliko aspektirane tendencije realizama koje su prevladale 1920-ih i 1930-ih u hrvatskom slikarstvu. Okretanje neoklasičnim vrijednostima u poslijeratnoj i poisteksperionističkoj situaciji u domaćim realcijama podudarilo se sa istodobnim tendencijama &laquo ; Novih realizama&raquo ; , koji su kao jedna od dominanti u slikarstvu tog vremena široko prevladali europskim umjetničkim prostorom. U sažetom pregledu naznačit će se glavni aspekti &laquo ; novih realizama&raquo ; u Hrvatskoj od kojih su 20ih godina najzastupljenije tendencije magičnog i neoklasičnog usmjerenja, a od 1929. na sceni su dvije linije suprostavljene oko &laquo ; nacionalnog izraza&raquo ; : grupa &laquo ; Zemlja&raquo ; idološki angažirana na socijalnoj pragmatici, domaćoj tradicji i povijesnoj situaciji, te grupa &laquo ; Trojice&raquo ; koja je formuliranje nacionalnog izraza tražila u okvirima čistog slikarstva. Problematika &laquo ; tradicionalnog&raquo ; i &laquo ; novog&raquo ; unutar tog stilski definiranog i vrlo koherentnog razdoblja razmatrat će se nadalje na dva plana i to: odnos prema internacionalnom, europskom kontekstu i odnosu prema vlastitoj umjetničkoj tradiciji. Međurelacijska analiza odnosa hrvatskih slikara prema općim dominantnim pojavama obuhvatit će utjecaje i referentne repere koji su se pokazali najutjecajnijima, kao što su neoklasične tendencije mladog pariškog slikarstva, talijanska komponenta &laquo ; Valori plastici&raquo ; i konačno njemački utjecaji s &laquo ; Magičnim realizmom&raquo ; i verizmom &laquo ; Neue Sachlichkeita&raquo ; . Potvrdit će se da se hrvatsko slikarstvo nije razvijalo izvan europskog prostora i vremena. Drugi diskurs razmatrat će ove umjetničke tendencije unutar domaćeg sustava i evolutivnih procesa stilskog moderniteta kako bi se utvrdilo: što je u realističkim tendencijama tog razdoblja nastavak tradicije, a što je novo, po čemu se te stilski definirane manifestacije mogu imenovati &laquo ; novim&raquo ; realizmom ili realizmima. I napokon, što je u hrvatskim realizmima specifično i što ih prepoznatljivo identificira u odnosu na značajke stila i ikongrafsku motiviku. Ta dva aspekta – opći kontekst i domaća tradicija, definiraju značajke i važnost umjetničkih tendecija 20ih i 30ih godina u Hrvatskoj prema kojima, unutar hrvatskog umjetničkog korpusa to razdoblje zadobiva značaj ključnog poglavlja hrvatskog modernizma, a determiniranim posebnostima proširuje idiomatske aspekte realizama europskog slikarstva u toj međuratnoj epohi i integralno mu pripada.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
0020004

Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Reberski, Ivanka
Tradicionalno i novo u realizmima hrvatskog slikarstva dvadesetih i tridesetih godina // Reinterpreting the Past: traditionalist artistic trends in Central and Eastern Europe of the 1020s and 1930s / Irena Kossowska (ur.).
Varšava: Institute of Art, Polish Academy of Science, 2006. str. 28-29 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Reberski, I. (2006) Tradicionalno i novo u realizmima hrvatskog slikarstva dvadesetih i tridesetih godina. U: Irena Kossowska (ur.)Reinterpreting the Past: traditionalist artistic trends in Central and Eastern Europe of the 1020s and 1930s.
@article{article, author = {Reberski, Ivanka}, year = {2006}, pages = {28-29}, keywords = {Slikarstvo, Hrvtaska, 1920-e - 1930-e, realizmi, magi\v{c}ni realizam, grupa Zemlja}, title = {Tradicionalno i novo u realizmima hrvatskog slikarstva dvadesetih i tridesetih godina}, keyword = {Slikarstvo, Hrvtaska, 1920-e - 1930-e, realizmi, magi\v{c}ni realizam, grupa Zemlja}, publisher = {Institute of Art, Polish Academy of Science}, publisherplace = {Var\v{s}ava, Poljska; Krak\'{o}w, Poljska} }
@article{article, author = {Reberski, Ivanka}, year = {2006}, pages = {28-29}, keywords = {Painting, Croatia, 1920s-1930s, realisms, magical realism, the group Earth}, title = {The traditional and the New in the Realisms of Croatian Painting in the 1920s and 1930s}, keyword = {Painting, Croatia, 1920s-1930s, realisms, magical realism, the group Earth}, publisher = {Institute of Art, Polish Academy of Science}, publisherplace = {Var\v{s}ava, Poljska; Krak\'{o}w, Poljska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font