Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 275473

Odnos percepcije samoefikasnosti, kauzalnih atribucija i emocija doživljenih u školskom kontekstu


Sorić, Izabela
Odnos percepcije samoefikasnosti, kauzalnih atribucija i emocija doživljenih u školskom kontekstu // XV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2006. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 275473 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos percepcije samoefikasnosti, kauzalnih atribucija i emocija doživljenih u školskom kontekstu
(The Relationship between Perception of Self-efficacy, Causal Attributions and Experienced Emotions in Academic Context)

Autori
Sorić, Izabela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2006

Skup
XV: Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
percepcija samoefikasnosti; kauzalne atribucije; emocije; školski kontekst
(perception of self-efficacy; causal attributions; emotions; academic context)

Sažetak
Učenici su samoregulirani u onom stupnju u kojem su metakognitivno, motivacijski i ponašajno aktivni sudionici u vlastitom procesu učenja. Zimmerman (2001) samoregulaciju određuje u terminima kognitivnih, afektivnih i ponašajnih procesa, specifičnih za određeni kontekst, koji se upotrebljavaju ciklički za postizanje osobnih ciljeva kroz tri faze: fazu promišljanja (prije), fazu kontrole izvedbe (za vrijeme) i fazu refleksije (nakon djelovanja). Iako su emocije važna komponenta svih faza samoreguliranog učenja, istraživanja emocija prilično su rijetka, i pri tome najčešće tretiraju emocije kao izlaznu varijablu vezanu uz postignuće (Schutz i Davis, 2000). Hidi, Renninger i Krapp (2001) naglašavaju da je do sada postojala tendenciju proučavanja kognitivnih, motivacijskih i emocionalnih procesa odvojeno, pri čemu su se suvremene teorije najčešće bavile kognicijama i motivacijom, a manje emocijama. Meyer i Turner (2002) ističu da emocije mogu biti važni medijatori motiviranog djelovanja usmjerenog na učenje ili na izbjegavanje učenja. Emocije su stoga važna komponenta svih faza samoreguliranog učenja. Kako se emocije mijenjaju i reguliraju tijekom samog učenja, u školi ili kod kuće, i kakve se učeničke emocije javljaju u vezi sa školom općenito, pitanja su koja su dosada rijetko istraživana. Također, primjetan je i nedostatak studija o regulaciji vlastitih emocija kod učenika, pa mnogi autori ističu da je razjašnjavanje prirode regulacije emocija u školskom kontekstu važan cilj budućih teorija i istraživanja (Schutz i Davis, 2000 ; Zeidner, Boekaerts i Pintrich , 2000 ; Schutz i DeCuir, 2002). Cilj ovog istraživanja bio je stoga utvrditi koje emocije učenici najčešće doživljavaju u školi i da li se emocionalno doživljavanje uspješnih i neuspješnih učenika značajno razlikuje. Nadalje, u skladu s Zimmermanovim modelom samoreguliranog učenja željeli smo provjeriti u kakvom su odnosu doživljene emocije i kauzalne atribucije kojima učenici tumače svoje školsko postignuće, te motivirajuća vjerovanja (samoefikasnost, motivacijska orijentacija) koja učenici izgrađuju tijekom samoregulacije vlastitog učenja. Istraživanje je provedeno na 232 učenika završnog razreda osnovne škole (116 dječaka i 116 djevojčica, prosječne dobi 14, 3 godina). Rezultati su pokazali da učenici koji svoje školsko postignuće percipiraju kao uspješno značajno češće doživljavaju emociju sreće/ponosa, dok učenici koji se percipiraju kao neuspješni značajno češće u školi doživljavaju emocije nesretnosti/ljutnje i potištenosti. Interesantno je da uspješni i neuspješni učenici podjednako često doživljavaju emocije straha/anksioznosti. Korelacije između percepcije samoefikasnosti (akademske, socijalne i emocionalne), kauzalnih atribucija školskog postignuća i doživljenih emocija bile su značajno različite u uzorcima, prema vlastitoj procjeni, uspješnih i neuspješnih učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0070015

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sorić, Izabela
Odnos percepcije samoefikasnosti, kauzalnih atribucija i emocija doživljenih u školskom kontekstu // XV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2006. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Sorić, I. (2006) Odnos percepcije samoefikasnosti, kauzalnih atribucija i emocija doživljenih u školskom kontekstu. U: Ćubela Adorić, V., Penezić, Z., Proroković, A. & Vulić-Prtorić, A. (ur.)XV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova.
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela}, year = {2006}, pages = {122}, keywords = {percepcija samoefikasnosti, kauzalne atribucije, emocije, \v{s}kolski kontekst}, title = {Odnos percepcije samoefikasnosti, kauzalnih atribucija i emocija do\v{z}ivljenih u \v{s}kolskom kontekstu}, keyword = {percepcija samoefikasnosti, kauzalne atribucije, emocije, \v{s}kolski kontekst}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela}, year = {2006}, pages = {122}, keywords = {perception of self-efficacy, causal attributions, emotions, academic context}, title = {The Relationship between Perception of Self-efficacy, Causal Attributions and Experienced Emotions in Academic Context}, keyword = {perception of self-efficacy, causal attributions, emotions, academic context}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font