Pregled bibliografske jedinice broj: 273270
Emocionalna inteligencija i roditeljstvo
Emocionalna inteligencija i roditeljstvo // Dijete i društvo, 8 (2006), 1; 87-103 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 273270 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija i roditeljstvo
(Emotional Intelligence and Parenting)
Autori
Delale, Eva Anđela
Izvornik
Dijete i društvo (1332-3210) 8
(2006), 1;
87-103
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; roditeljstvo; djeca; emocionalni razvoj
(emotional inteliligence; parenting; children; emotional development)
Sažetak
Prema Golemanu obiteljski život je prva škola emocionalnog učenja. Od samog početka razvoja pojma emocionalne inteligencije, mnogo se pisalo o primjeni emocionalne inteligencije u području roditeljskog odgoja. U radu su prikazana dva generalna modela emocionalne inteligencije zastupljena u literaturi: model sposobnosti kojeg su predložili Mayer i Salovey (1997) i različiti miješani modeli emocionalne inteligencije. Pojašnjene su osnovne razlike u ovim modelima, prezentirani rezultati istraživanja povezanosti stila roditeljskog odgoja i emocionalne inteligencije, te navedene neke praktične implikacije istraživanja u području emocionalne inteligencije i roditeljstva. Istraživanje roditeljskih utjecaja na emocionalnu inteligenciju i njihovu međupovezanost predstavlja izazov: operacionalizacija varijabli i vrsta mjerenja znatno se odražava na dobivenu povezanost ovih varijabli, te je tim važnije biti oprezan u interpretaciji rezultata. Kada se stil roditeljskog odgoja definira uže, u terminima emocionalnog poučavanja i vještina emocionalne inteligencije dobije se veća povezanost sa mjerom emocionalne inteligencije. I teorijski i praktični aspekti razmatranja emocionalne inteligencije ukazuju na važnost roditeljskog usmjeravanja pažnje i podržavanja emocionalnog razvoja djece te na opravdanost razvijanja programa za poboljšavanje vještina emocionalne inteligencije djece, ali i roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA