Pregled bibliografske jedinice broj: 272350
Obrazovanje visokoškolskih nastavnika za kvalitetnije obrazovanje studenata
Obrazovanje visokoškolskih nastavnika za kvalitetnije obrazovanje studenata // Psihosocijalni aspekti društvene tranzicije u Srbiji
Novi Sad, 2005. str. 14-15 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 272350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje visokoškolskih nastavnika za kvalitetnije obrazovanje studenata
(Educating academic lecturers for better quality of students' education)
Autori
Kamenov, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Psihosocijalni aspekti društvene tranzicije u Srbiji
/ - Novi Sad, 2005, 14-15
Skup
Psihosocijalni aspekti društvene tranzicije u Srbiji
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 04.11.2005. - 05.11.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
akademsko obrazovanje; aktivno učenje; kritičko mišljenje; Bolonjski proces
(academic education; active learning; critical thinking; Bologna process)
Sažetak
U Hrvatskoj je prije nekoliko godina pokrenut edukacijski program Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi (ALCT) koji se razvio u okviru šireg projekta Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje (Reading and writing for critical thinking - RWCT). RWCT je međunarodni projekt, u koji je danas uključeno već tridesetak zemalja, a pokrenuli su ga International Reading Association (Međunarodna udruga za čitanje) u suradnji s University of Northern Iowa, Cedar Falls, Iowa, College of William and Mary, Williamsburg, Virginia i Open Society - New York. U Hrvatskoj nositelj projekta je Forum za slobodu odgoja iz Zagreba, a voditelj visokoškolskog projekta je prof. dr. Vlasta Vizek Vidović s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i prorektor Sveučilišta za međunarodne odnose. U okviru edukacije nastavnici stječu vještine koje studentima pomažu kritički misliti, preuzimati odgovornost za vlastito učenje, aktivno slušati, učiti u suradnji s drugima, steći naviku za učenje kroz cijeli život. U tu svrhu osmišljen je sustav koraka i konkretnih tehnika u poučavanju koji se temelji na postavkama kognitivističkih teorija učenja. Posebnu kvalitetu projekta predstavlja izravna primjenjivost naučenog kao i fleksibilnost u primjeni u različitim akademskim disciplinama. Projekt je svoju visoku vrijednost dokazao i međunarodnom evaluacijom. Svi relevantni podaci o projektu i njegovoj evaluaciji mogu se pronaći na web stranici www.rwct.org . Program je do danas završilo više od stotinu polaznika iz visokog školstva, a tiskani su i prateći priručnici posebno prilagođeni zahtjevima visokoškolske nastave. U izlaganju će biti prikazan ovaj program, razmotrit će se njegovo uklapanje u temeljna načela obrazovanja studenata prema Bolonjskoj deklaraciji i izložit dosadašnja iskustva u njegovoj primjeni u visokoškolskoj nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA