Pregled bibliografske jedinice broj: 271744
Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja
Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja // Društvena istraživanja - Časopis za opća društvena pitanja, Pozitivna psihologija, 15 (2006), 4-5; 619-960 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 271744 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja
(Perception of parental behavior, academic self-efficacy and causal attributions in the context of self-regulated learninig)
Autori
Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita
Izvornik
Društvena istraživanja - Časopis za opća društvena pitanja, Pozitivna psihologija (1330-0288) 15
(2006), 4-5;
619-960
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
roditeljsko ponašanje; školska samoefikasnost; kauzalne atribucije; samoregulacija učenja
(parental behavior; academic self-efficacy; causal attributions; self-regulated learninig)
Sažetak
Socijalno kognitivna perspektiva naglašava nužnost sagledavanja procesa samoregulacije kao recipročne interakcije osobnih faktora, okolinskih varijabli i ponašanja (Zimmerman, 2001.). Kako taj proces karakterizira izrazita ciklička dinamičnost opravdano je pretpostaviti da osim direktnih postoje i neki medijacijski odnosi među uključenim varijablama. Upravo je zato cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti ima li percipirana školska samoefikasnost medijatorsku ulogu u odnosu između načina na koji djeca percipiraju ponašanje svojih roditelja i kauzalnih atribucija kojima objašnjavaju svoje školsko postignuće. Provedene analize potvrdile su pretpostavku o medijacijskoj ulozi školske samoefikasnosti u odnosu između percepcije roditeljskih odgojnih postupaka i kauzalnih atribucija kojima učenici tumače svoje školsko postgnuće, međutim samo na poduzorku učenika koji svoje školsko postignuće doživljavaju kao uspjeh. Preciznije, pokazalo se da percepcija odgojnih postupaka majke, osim direktno, na kauzalno pripisivanje školskog postignuća stabilnim uzrocima djeluje i preko percipirane školske samoefikasnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts