Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 271744

Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja


Sorić, Izabela; Vulić-Prtorić, Anita
Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja // Društvena istraživanja - Časopis za opća društvena pitanja, Pozitivna psihologija, 15 (2006), 4-5; 619-960 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 271744 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja
(Perception of parental behavior, academic self-efficacy and causal attributions in the context of self-regulated learninig)

Autori
Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita

Izvornik
Društvena istraživanja - Časopis za opća društvena pitanja, Pozitivna psihologija (1330-0288) 15 (2006), 4-5; 619-960

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
roditeljsko ponašanje; školska samoefikasnost; kauzalne atribucije; samoregulacija učenja
(parental behavior; academic self-efficacy; causal attributions; self-regulated learninig)

Sažetak
Socijalno kognitivna perspektiva naglašava nužnost sagledavanja procesa samoregulacije kao recipročne interakcije osobnih faktora, okolinskih varijabli i ponašanja (Zimmerman, 2001.). Kako taj proces karakterizira izrazita ciklička dinamičnost opravdano je pretpostaviti da osim direktnih postoje i neki medijacijski odnosi među uključenim varijablama. Upravo je zato cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti ima li percipirana školska samoefikasnost medijatorsku ulogu u odnosu između načina na koji djeca percipiraju ponašanje svojih roditelja i kauzalnih atribucija kojima objašnjavaju svoje školsko postignuće. Provedene analize potvrdile su pretpostavku o medijacijskoj ulozi školske samoefikasnosti u odnosu između percepcije roditeljskih odgojnih postupaka i kauzalnih atribucija kojima učenici tumače svoje školsko postgnuće, međutim samo na poduzorku učenika koji svoje školsko postignuće doživljavaju kao uspjeh. Preciznije, pokazalo se da percepcija odgojnih postupaka majke, osim direktno, na kauzalno pripisivanje školskog postignuća stabilnim uzrocima djeluje i preko percipirane školske samoefikasnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0070015
0070012

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (autor)

Avatar Url Anita Vulić-Prtorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sorić, Izabela; Vulić-Prtorić, Anita
Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja // Društvena istraživanja - Časopis za opća društvena pitanja, Pozitivna psihologija, 15 (2006), 4-5; 619-960 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Sorić, I. & Vulić-Prtorić, A. (2006) Percepcija roditeljskog ponašanja, školska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije učenja. Društvena istraživanja - Časopis za opća društvena pitanja, Pozitivna psihologija, 15 (4-5), 619-960.
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela and Vuli\'{c}-Prtori\'{c}, Anita}, year = {2006}, pages = {619-960}, keywords = {roditeljsko pona\v{s}anje, \v{s}kolska samoefikasnost, kauzalne atribucije, samoregulacija u\v{c}enja}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja - \v{C}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja, Pozitivna psihologija}, volume = {15}, number = {4-5}, issn = {1330-0288}, title = {Percepcija roditeljskog pona\v{s}anja, \v{s}kolska samoefikasnost i kauzalne atribucije u kontekstu samoregulacije u\v{c}enja}, keyword = {roditeljsko pona\v{s}anje, \v{s}kolska samoefikasnost, kauzalne atribucije, samoregulacija u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela and Vuli\'{c}-Prtori\'{c}, Anita}, year = {2006}, pages = {619-960}, keywords = {parental behavior, academic self-efficacy, causal attributions, self-regulated learninig}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja - \v{C}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja, Pozitivna psihologija}, volume = {15}, number = {4-5}, issn = {1330-0288}, title = {Perception of parental behavior, academic self-efficacy and causal attributions in the context of self-regulated learninig}, keyword = {parental behavior, academic self-efficacy, causal attributions, self-regulated learninig} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font