Pregled bibliografske jedinice broj: 269617
Kako procjenjujemo vlastitu inteligenciju?: Povezanost stvarne inteligencije, procijenjene inteligencije i potrebe za spoznajom.
Kako procjenjujemo vlastitu inteligenciju?: Povezanost stvarne inteligencije, procijenjene inteligencije i potrebe za spoznajom. // 17. psihologijski skup Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja. / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofksi fakultet Zagreb, Hrvatsko psihološko društvo, 2005. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 269617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako procjenjujemo vlastitu inteligenciju?: Povezanost stvarne inteligencije, procijenjene inteligencije i potrebe za spoznajom.
(How do we estimate our own intelligence?: The Relation between Actual Intelligence, Self-estimated Intelligence and Need for Cognition.)
Autori
Vranić, Andrea ; Tonković, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
17. psihologijski skup Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja.
/ Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofksi fakultet Zagreb, Hrvatsko psihološko društvo, 2005
Skup
17. psihologijski skup Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.12.2005. - 17.12.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
samoprocjene inteligencije; potreba za spoznajom
(self-estimated IQ; Need for Cognition)
Sažetak
Istraživanja procjene vlastite inteligencije gotovo univerzalno pokazuju da muškarci daju više procjene svoje inteligencije od žena. Osim toga, neovisno o spolu ispitanici procjenjuju inteligenciju svojih očeva višom od inteligencije njihovih majki. Istraživanja povezanosti samoprocijenjene i « stvarne» , tj. izmjerene, inteligencije upućuju na njihovu nisku do umjerenu povezanost pri čemu se najjasniji rezultati odnose na povezanost procijenjene i stvarne spacijalne inteligencije. Među istraživanim mjerama samoprocjene pokazuje se da Potreba za spoznajom ima pozitivnu povezanost s mjerama inteligencije. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos samoprocijenjene i izmjerene inteligencije na uzorku hrvatskih srednjoškolaca te utvrditi njihovu povezanost s rezultatom na skali Potrebe za spoznajom uz pretpostavku da će samoprocijenjena inteligencija biti više povezana s potrebom za spoznajom, nego s izmjerenom inteligencijom. Uz to, provjerili smo hipotezu o razlici u procjeni inteligencije između muških i ženskih sudionika te procjeni inteligencije njihovih majki i očeva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija