Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 269157

Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči


Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana; Brajša-Žganec, Andreja
Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči // Pedagogijska istraživanja, 3 (2006), 1; 45-59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 269157 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči
(Teacher's/educator's competences in a learning organization)

Autori
Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana ; Brajša-Žganec, Andreja

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 3 (2006), 1; 45-59

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
profesionalna kompetencija učitelja/odgajatelja; organizacija koja uči; akcijsko istraživanje; refleksivni praktičar; timsko učenje
(professional competence of teachers/educators; learning organization; action research; reflexive practitioner; team studying)

Sažetak
U radu se razmatra problem kompetencija učitelja/odgoitelja i mogući pristupi u njihovu postizanju unutar organizacije koja uči. Pedagoška kompetencija praktičara kompleksan je mozaik različitih područja znanja i vještina koja su nužno uključena u praktično područje svakog profesionalca. Stoga autorice naglašavaju važnost holističkog pristupa u njihovu razvoju i usavršavanju te smatraju da samo cjelovit model raznovrsnih kompetencija učitelja/odgajatelja može voditi mijenjanju tradicionalne odgojno-obrazovne ustanove. U tom smislu put mijenjanja odgojno-obrazovne prakse, kao i razvoja ustanove u organizaciju koja uči, pretpostavlja poticanje unutarnjih pomaka u vrijednostima ljudi, njihovim stajalištima i načinima razmišljanja, a s time u vezi i s promjenama njihova ponašanja i načina rada. Učenje karakteristično za organizaciju koja uči podrazumijeva mnogo više od stjecanja novih informacija, tj. znanja. Učenje u organizaciji koja uči odnosi se na osvještavanje vlastitih i tuđih točaka dledišta, stajališta i mišljenja te učenje putem zajedničke rasprave s drugima. Prezentirani rezultati empirijskog istraživanja govore kako postoje statistički značajne razlike u kompetencijama odgajatelja koji sudjeluju u akcijskom istraživanju za razliku od onih koji ne sudjeluju u njima. To se posebno odnosi na onu razinu njihove kompetencije koja je vezana za sposobnost propitivanja i procjenjivanja vlastitih stajališta, tj. za njihovu refleksivnost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0194102

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Visoka učiteljska škola u Čakovcu,
Visoka učiteljska škola u Petrinji


Citiraj ovu publikaciju:

Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana; Brajša-Žganec, Andreja
Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči // Pedagogijska istraživanja, 3 (2006), 1; 45-59 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Slunjski, E., Šagud, M. & Brajša-Žganec, A. (2006) Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 45-59.
@article{article, author = {Slunjski, Edita and \v{S}agud, Mirjana and Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja}, year = {2006}, pages = {45-59}, keywords = {profesionalna kompetencija u\v{c}itelja/odgajatelja, organizacija koja u\v{c}i, akcijsko istra\v{z}ivanje, refleksivni prakti\v{c}ar, timsko u\v{c}enje}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {3}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Kompetencije odgajatelja u vrti\'{c}u - organizaciji koja u\v{c}i}, keyword = {profesionalna kompetencija u\v{c}itelja/odgajatelja, organizacija koja u\v{c}i, akcijsko istra\v{z}ivanje, refleksivni prakti\v{c}ar, timsko u\v{c}enje} }
@article{article, author = {Slunjski, Edita and \v{S}agud, Mirjana and Braj\v{s}a-\v{Z}ganec, Andreja}, year = {2006}, pages = {45-59}, keywords = {professional competence of teachers/educators, learning organization, action research, reflexive practitioner, team studying}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {3}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Teacher's/educator's competences in a learning organization}, keyword = {professional competence of teachers/educators, learning organization, action research, reflexive practitioner, team studying} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font