Pregled bibliografske jedinice broj: 268277
Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu
Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu // Psihologijske teme, 15 (2006), 1; 7-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 268277 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu
(Age and gender differences in the coping with school stress at adolescents)
Autori
Kalebić Maglica, Barbara
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 15
(2006), 1;
7-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescencija; suočavanje; spol; dob; stres vezan uz školu
(adolescence; coping; gender; age; school related stress)
Sažetak
U razdoblju adolescencije se mladi susreću s mnogobrojnim promjenama u različitim sferama svog života i stoga je za njih važno efiksno se suočiti sa stresom. Mnoge situacije i socijalni odnosi vezani uz školu mogu biti izvori stresa za adolescente: ispitivanje znanja, neuspjeh na ispitu, preveliki zahtjevi učitelja i sukobi s njima. Cilj je ovog istraživanja ispitati spolne i dobne razlike u strategijama suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu te provjeriti koje to situacije u školskom okruženju predstavljaju izvor stresa. Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i srednjih škola. Učenici su se trebali dosjetiti najstresnije situacije koja im se dogodila u posljednjih mjesec dana i potom procijeniti kako su se suočili s tom situacijom. Istraživanje pruža spoznaju o tome kako se strategije suočavanja razvijaju s dobi te postoje li spolne razlike u pojedinim načinima suočavanja sa stresom vezanim uz školu. Odnosno, rezultati istraživanja pokazuju da postoji glavni efekt spola i dobi na emocijama usmjereno suočavanje te glavni efekt dobi na suočavanje izbjegavanjem. Djevojke u većoj mjeri koriste emocijama usmjereno suočavanje, kao i učenici sedmih razreda osnovne i prvih razreda srednje škole. Mlađi adolescenti u većoj mjeri koriste suočavanje izbjegavanjem. Situacije koje predstavljaju izvor stresa su: dobivanje nedovoljne ocjene, sukobi s kolegama iz razreda, nastavnicima i roditeljima, nepravedno ocjenjivanje itd.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Sociological Abstracts