Pregled bibliografske jedinice broj: 268113
Ekološka opravdanost izgradnje terminala u luci Ploče
Ekološka opravdanost izgradnje terminala u luci Ploče // Suvremeni promet, 5 (2006), 351-355 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 268113 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološka opravdanost izgradnje terminala u luci Ploče
(Ecological Justification of the Construction of a Terminal in the Port of Ploče)
Autori
Dundović, Čedomir ; Kovačić, Mirjana
Izvornik
Suvremeni promet (0351-1898) 5
(2006);
351-355
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
zagađenje okoliša; mjere zaštite okoliša; Luka Ploče; kontejnerski/višenamjenski terminal; terminal za rasute trete; tehnologija prekrcaja
(environmental pollution; environment protection measures; port of Ploče; container/multipurpose terminal; bulk cargo terminal; cargo-handling technology)
Sažetak
Autori u radu pregledno i sustavno istražuju moguće utjecaje na okoliš kao rezultat planiranja i projektiranja kontejnerskog/višenamjenskog terminala i terminala za rasute terete u luci Ploče. Ploče se nalaze na prostoru zapadno od ušća Neretve, na dodiru ravne delte Neretve s brdovitim krškim predjelima. U Pločama, smještenim na ishodištu prirodnog prometnog puta dolinom Neretve, razvila se luka kao glavna gospodarska grana. Područje luke ugroženo je zbog izlijevanja nepročišćenih otpadnih voda grada, a opterećenju lučkog akvatorija pridonose i lučke djelatnosti. Luka može opteretiti lučki akvatorij obalnom aktivnošću, teretom koji se prekrcava s brodova te kaljužnim i balastnim vodama koje brodovi mogu ispustiti u luci. U luku Ploče uglavnom dolazi rasuti, generalni (opći) i tekući tereti (ugljen i nafta) pa je i opasnost od ove vrste zagađenja najveća. Ispuštanje nepročišćenih otpadnih voda pogona održavanja mehanizacije i otpadnih voda od pranja vagona i kamiona značajan je izvor zagađenja mora. Autori ukazuju na važnost usvajanja ekoloških kriterija pri izgradnji obalnih površina refuliranjem morskog dna između Obale 5 (postojeća) i Obale 7 (nova). Rad u fazama i dugotrajnost izgradnje prema izabranoj koncepciji i tehnologiji izgradnje, neće izazivati dodatne utjecaje na okoliš. Autori su utvrdili moguće izvore onečišćenja kao rezultat izgradnje kontejnerskog/višenamjenskog terminala i terminala za rasute terete te predlažu mjere za njihovo sprječavanje. Predlaže se i odabir tehnologije prekrcaja tereta koja će biti u funkciji zaštite okoliša.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport