Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 268087

Neke karakteristike ispitivanja i procjenjivanja znanja u visokoškolskoj nastavi


Šeparović, Nikolina
Neke karakteristike ispitivanja i procjenjivanja znanja u visokoškolskoj nastavi, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 268087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neke karakteristike ispitivanja i procjenjivanja znanja u visokoškolskoj nastavi
(Certain features of examining and evaluating knowledge in higher education)

Autori
Šeparović, Nikolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
04.07

Godina
2006

Stranica
44

Mentor
Ljubotina, Damir

Ključne riječi
visokoškolska nastava; ljestvica ocjena; kriterij ocjenjivanja; iskustva
(higher education; grading scale; grading criteria; students’ experiences)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi neke karakteristike ispitivanja i ocjenjivanja znanja u visokoškolskoj nastavi. Provedena su dva zasebna istraživanja. Prvim smo željeli opisati nacionalne ljestvice ocjena razliitih država te ispitati definiranost ocjena s tih ljestvica. Za potrebu tog istraživanja poslan je anketni upitnik s dva ciljana pitanja putem elektronike pošte na elektronske adrese u 61 državi. Potpuno ispunjen upitnik se vratio iz 26 razliitih država, dok su ostale ljestvice ocjena preuzete s web adrese UNESCO-ve baze podataka svjetskih sveuilišta. Drugim istraživanjem smo željeli ispitati studentsku percepciju ispitivanja i ocjenjivanja znanja na zagrebakim fakultetima. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku (N=513) studenata 3. i 4. godine s 32 fakulteta Sveuilišta u Zagrebu. Ispitane su neke karakteristike ispita koje su studenti do sada polagali, procjene utjecaja irelevantnih faktora na ocjenu, zadovoljstvo ispitivanjem znanja na svom studiju te željene promjene na podruju ispitivanja i ocjenjivanja znanja. Rezultati prvog istraživanja su pokazali veliku raznolikost nacionalnih ljestvica ocjena te nepostojanje definiranih kriterija za pridjeljivanje pojedinih ocjena na ispitu iskazanom znanju. Drugim istraživanjem se pokazalo da pri procjenjivanju osobitosti dosadašnjih ispita, 57% ispitanih studenata procjenjuje da su ukljuivali integraciju znanja, njih 76% da su ispiti obuhvaali cjelokupno gradivo te njih 32% da su sadržavala pitanja izvan ispitne literature. Prema mišljenju 43% ispitanika, ocjene iz kolegija predstavljaju i odraz njihovog rada tijekom nastave. Da ocjena nije objektivna mjera njihovog stvarnog znanja smatra 43, 5% studenata, pri emu najvei utjecaj pripisuju srei, a najmanji svojoj vjerskoj pripadnosti. 34, 5% ispitanika je nezadovoljno nainom ispitivanja i ocjenjivanja znanja pri emu najvei broj njih smatra poželjnim promjene vezane za ispitne rokove i bolje definiranje ispitnog sadržaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130401

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Damir Ljubotina (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada darhiv.ffzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šeparović, Nikolina
Neke karakteristike ispitivanja i procjenjivanja znanja u visokoškolskoj nastavi, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Šeparović, N. (2006) 'Neke karakteristike ispitivanja i procjenjivanja znanja u visokoškolskoj nastavi', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}eparovi\'{c}, Nikolina}, year = {2006}, pages = {44}, keywords = {visoko\v{s}kolska nastava, ljestvica ocjena, kriterij ocjenjivanja, iskustva}, title = {Neke karakteristike ispitivanja i procjenjivanja znanja u visoko\v{s}kolskoj nastavi}, keyword = {visoko\v{s}kolska nastava, ljestvica ocjena, kriterij ocjenjivanja, iskustva}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}eparovi\'{c}, Nikolina}, year = {2006}, pages = {44}, keywords = {higher education, grading scale, grading criteria, students and \#8217, experiences}, title = {Certain features of examining and evaluating knowledge in higher education}, keyword = {higher education, grading scale, grading criteria, students and \#8217, experiences}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font