Pregled bibliografske jedinice broj: 264405
Dostupnost informacija u okviru radnog odnosa
Dostupnost informacija u okviru radnog odnosa // Pravo i porezi, XV. (2006), 10; 36-45. (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 264405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dostupnost informacija u okviru radnog odnosa
(Accessibility of Information within Labour Relations)
Autori
Rajko, Alen
Izvornik
Pravo i porezi (1331-2235) XV.
(2006), 10;
36-45.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
dostupnost informacija; radni odnosi
(accessibility of information; labour relations)
Sažetak
Rad je usmjeren na cjelovito obuhvaćanje bitnih aspekata (ne)dostupnosti informacija u sferi radnih odnosa. Osim prikaza relevantnih odredbi općega radnog prava te službeničkog prava, sistematizirane su dvije vrste obveza pojedinih subjekata radnog odnosa: aktivne (kojima se nalaže određeno postupanje), odnosno pasivne (kojima se određeno postupanje zabranjuje, odnosno nalaže uzdržavanje od pojedinih aktivnosti, uključujući čuvanje tajnosti podataka). Analiza sadrži i usporedbu informacijski bitnih odredbi radnog prava s općim okvirom domaćega informacijskog prava. U "rasteru" sistematizacije nositelja obveza i vrsta obveza u pogledu (ne)dostupnosti informacija u radnopravnoj sferi, najveći broj obveza odnosi se na poslodavca, s naglaskom na njegove aktivne obveze. Iako su, zbog supsidijarne primjene općim propisa radnog prava, propisi i odredbe koje reguliraju službeničke odnose specijalizirana nadgradnja općega radnopravnog režima, na području (ne)dostupnosti podataka dodatno dolazi do izražaja javnopravna posebnost službeničkih odnosa. Radnopravni instrumenti povezani s (ne)dostupnošću određenih informacija usmjereni su na postizanje jednog ili više bitnih ciljeva, nerijetko međusobno isprepletenih. Najvažniji među spomenutim ciljevima jesu: zaštita života i(li)zdravlja ; zaštita privatnosti ; pravna sigurnost (uključujući uređenost pravnih postupaka) ; uspješno odvijanje poslovnih procesa i poslovna konkurentnost poslodavca ; kadrovska konkurentnost i karijerni razvitak radnika ; razvijanje socijalnog partnerstva. Osim spomenutog, ostvarivanjem navedenih ciljeva: jača se ravnopravnost strana u radnom odnosu (s naglaskom na zaštiti položaja radnika, kao objektivno slabije strane) ; doprinosi se upućenom odlučivanju svih subjekata ; omogućuje se ravnoteža između uspješnog odvijanja poslovnih procesa te zaštite socijalnog položaja radnika, kao jednog od preduvjeta šire društvene kohezije ; u velikom broju slučajeva doprinosi se zaštiti javnog interesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo