Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 253656

Prijelaz iz vrtića u školu


Veselinović, Zvjezdana
Prijelaz iz vrtića u školu // Školski vjesnik, 15 (2006), 1-2; 31-54 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, stručni)


CROSBI ID: 253656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prijelaz iz vrtića u školu
(Transition from kindergarten to school)

Autori
Veselinović, Zvjezdana

Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 15 (2006), 1-2; 31-54

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, stručni

Ključne riječi
predškolska djeca; vrtić; škola; tranzicija; spremnost za školu
(pre-school children; kindergarten; school; transition; alert for school)

Sažetak
Uvažavanje spremnosti djeteta za školu pridonosi školskom uspjehu i razvoju osjećaja osobne kompetentnosti i predstavlja bitan doprinos prevenciji stresa kod djece i njihovih obitelji u procesu tranzicije. Stoga je cilj istraživanja bio utvrditi neke karakteristike procesa tranzicije vrtić-škola usporedbom podataka o karakteristikama djece, koje su dali roditelji djece školskih obveznika iz redovitog programa DV &raquo ; ; Maslačak&raquo ; ; iz Zaprešića (N=87) i roditelji djece u prvim razredima OŠ Antuna Augustinčića iz Zaprešića (N=95). Podaci su dobiveni primjenom Upitnika za roditelje djece predškolske dobi – prijelaz iz vrtića u školu, te Upitnika za roditelje djece školske dobi – prijelaz iz vrtića u školu. Roditelji djece školskih obveznika procjenjuju svoju djecu relativno visoko na većem dijelu dimenzija zrelosti za školu, osobito na onim dimenzijama koje opisuju tzv. predčitalačke i predmatematičke vještine. Utvrđen je veći broj statistički značajnih razlika između procjena roditelja školske djece i roditelja predškolske djece na pojedinim dimenzijama spremnosti za školu. Roditelji predškolske djece češće procjenjuju svoju djecu statistički značajno više zrelim za polazak u školu, u odnosu na roditelje djece u prvom razredu, koji smatraju da su djeca u manjoj mjeri pripremljena za školske zahtjeve. Na temelju rezultata istraživanja uočljiva je naglašenija tendencija kod roditelja djece školskih obveznika da zrelost za školu doživljavaju kao jedinstvenu dimenziju. S druge strane, roditelji djece u prvom razredu više su skloni diferencirati pojedine dimenzije zrelosti za školu. Međutim, ove tendencije nisu nedvosmislene. Roditelji školskih obveznika kod svoje djece uglavnom ne očekuju poteškoće pri tranziciji iz vrtića u školu. Ukoliko ih očekuju, one se najčešće odnose na probleme koncentracije i preuzimanje obaveza. Kod djece u prvom razredu roditelji su najčešće opažali probleme čitanja, prihvaćanja obaveza, te probleme koncentracije. Sportske aktivnosti te aktivnosti umjetničkog karaktera područja su koja u najvećem stupnju omogućuju da djeca dožive uspjeh.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Veselinović, Zvjezdana
Prijelaz iz vrtića u školu // Školski vjesnik, 15 (2006), 1-2; 31-54 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, stručni)
Veselinović, Z. (2006) Prijelaz iz vrtića u školu. Školski vjesnik, 15 (1-2), 31-54.
@article{article, author = {Veselinovi\'{c}, Zvjezdana}, year = {2006}, pages = {31-54}, keywords = {pred\v{s}kolska djeca, vrti\'{c}, \v{s}kola, tranzicija, spremnost za \v{s}kolu}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {15}, number = {1-2}, issn = {0037-654X}, title = {Prijelaz iz vrti\'{c}a u \v{s}kolu}, keyword = {pred\v{s}kolska djeca, vrti\'{c}, \v{s}kola, tranzicija, spremnost za \v{s}kolu} }
@article{article, author = {Veselinovi\'{c}, Zvjezdana}, year = {2006}, pages = {31-54}, keywords = {pre-school children, kindergarten, school, transition, alert for school}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {15}, number = {1-2}, issn = {0037-654X}, title = {Transition from kindergarten to school}, keyword = {pre-school children, kindergarten, school, transition, alert for school} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font