Pregled bibliografske jedinice broj: 253656
Prijelaz iz vrtića u školu
Prijelaz iz vrtića u školu // Školski vjesnik, 15 (2006), 1-2; 31-54 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, stručni)
CROSBI ID: 253656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prijelaz iz vrtića u školu
(Transition from kindergarten to school)
Autori
Veselinović, Zvjezdana
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 15
(2006), 1-2;
31-54
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, stručni
Ključne riječi
predškolska djeca; vrtić; škola; tranzicija; spremnost za školu
(pre-school children; kindergarten; school; transition; alert for school)
Sažetak
Uvažavanje spremnosti djeteta za školu pridonosi školskom uspjehu i razvoju osjećaja osobne kompetentnosti i predstavlja bitan doprinos prevenciji stresa kod djece i njihovih obitelji u procesu tranzicije. Stoga je cilj istraživanja bio utvrditi neke karakteristike procesa tranzicije vrtić-škola usporedbom podataka o karakteristikama djece, koje su dali roditelji djece školskih obveznika iz redovitog programa DV » ; ; Maslačak» ; ; iz Zaprešića (N=87) i roditelji djece u prvim razredima OŠ Antuna Augustinčića iz Zaprešića (N=95). Podaci su dobiveni primjenom Upitnika za roditelje djece predškolske dobi – prijelaz iz vrtića u školu, te Upitnika za roditelje djece školske dobi – prijelaz iz vrtića u školu. Roditelji djece školskih obveznika procjenjuju svoju djecu relativno visoko na većem dijelu dimenzija zrelosti za školu, osobito na onim dimenzijama koje opisuju tzv. predčitalačke i predmatematičke vještine. Utvrđen je veći broj statistički značajnih razlika između procjena roditelja školske djece i roditelja predškolske djece na pojedinim dimenzijama spremnosti za školu. Roditelji predškolske djece češće procjenjuju svoju djecu statistički značajno više zrelim za polazak u školu, u odnosu na roditelje djece u prvom razredu, koji smatraju da su djeca u manjoj mjeri pripremljena za školske zahtjeve. Na temelju rezultata istraživanja uočljiva je naglašenija tendencija kod roditelja djece školskih obveznika da zrelost za školu doživljavaju kao jedinstvenu dimenziju. S druge strane, roditelji djece u prvom razredu više su skloni diferencirati pojedine dimenzije zrelosti za školu. Međutim, ove tendencije nisu nedvosmislene. Roditelji školskih obveznika kod svoje djece uglavnom ne očekuju poteškoće pri tranziciji iz vrtića u školu. Ukoliko ih očekuju, one se najčešće odnose na probleme koncentracije i preuzimanje obaveza. Kod djece u prvom razredu roditelji su najčešće opažali probleme čitanja, prihvaćanja obaveza, te probleme koncentracije. Sportske aktivnosti te aktivnosti umjetničkog karaktera područja su koja u najvećem stupnju omogućuju da djeca dožive uspjeh.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb