Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 253651

Pokazatelji stresnosti posla predškolskog psihologa


Sindik, Joško
Pokazatelji stresnosti posla predškolskog psihologa // Školski vjesnik, 55 (2006), 1-2; 55-66 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 253651 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pokazatelji stresnosti posla predškolskog psihologa
(Indicators of the stress in the profession of pre-school psychologists)

Autori
Sindik, Joško

Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 55 (2006), 1-2; 55-66

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
stres; predškolski psiholog; pokazatelji; Zagreb; izvori stresa
(stress; preschool psychologist; indicators; Zagreb; stress sources)

Sažetak
Stres se definira kao negativno iskustvo za koje je važna percepcija situacije kao prijetnje za samopoštovanje i zadovoljstvo. Rezultati istraživanja ukazuju da posao odgoja i obrazovanja djece spada među najstresnije profesije (Živčić-Bećirević i ostali, 2001). Međutim, navedeni su se autori prvenstveno bavili stresom koji doživljavaju odgajatelji, kao neposredni edukatori u predškolskom odgoju i obrazovanju, koji su, prema pretpostavkama, i pod najvećim stresom. U ovom istraživanju pokušalo se utvrditi stres koji na poslu doživljavaju predškolski psiholozi. U skladu s ovom nakanom, formuliran je anketni upitnik, i primijenjen kod sudionika Sekcije za predškolsku psihologiju (N=22) u siječnju 2004. u Zagrebu. Cilj istraživanja bilo je razmatranje karakteristika praktičnog rada predškolskog psihologa u dječjem vrtiću u odnosu na stupanj stresnosti posla za samog psihologa. Nastojalo se prognozirati varijablu PROSJEČAN STRES psihologa, na temelju nekoliko grupa prediktora, postupkom kompletne multiple regresijske analize. Najbitniji i najsnažniji izvori stresa su prevelik broj djece po psihologu, te tzv. posebno ekscesna djeca. Najmanje stresnim procijenjene su varijable: narušenost zdravlja psihologa, odnosno činjenica da je psiholog usamljen u svojoj struci u dječjem vrtiću. U korelacijskoj analizi izdvajaju se skupine varijabli koje bi se mogle grupirati u "faktore": "međuljudskih odnosa odraslih", te "stručne kompetencije psihologa", kao najznačajnije povezane sa percipiranim stresom. Najbolji pojedinačni prediktori PROSJEČNOG STRESA vezani su uz varijable koje opisuju međusobno nerazumijevanje odraslih, i to onih koji su zaposleni u dječjem vrtiću, nego izvori stresa koji su vezani uz poslove s djecom ili roditeljima. Izgleda da je komunikacija s odraslima (izuzev roditelja), a ne s djecom, odlučujući faktor doživljaja stresnosti posla psihologa u dječjem vrtiću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sindik, Joško
Pokazatelji stresnosti posla predškolskog psihologa // Školski vjesnik, 55 (2006), 1-2; 55-66 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Sindik, J. (2006) Pokazatelji stresnosti posla predškolskog psihologa. Školski vjesnik, 55 (1-2), 55-66.
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko}, year = {2006}, pages = {55-66}, keywords = {stres, pred\v{s}kolski psiholog, pokazatelji, Zagreb, izvori stresa}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {55}, number = {1-2}, issn = {0037-654X}, title = {Pokazatelji stresnosti posla pred\v{s}kolskog psihologa}, keyword = {stres, pred\v{s}kolski psiholog, pokazatelji, Zagreb, izvori stresa} }
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko}, year = {2006}, pages = {55-66}, keywords = {stress, preschool psychologist, indicators, Zagreb, stress sources}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {55}, number = {1-2}, issn = {0037-654X}, title = {Indicators of the stress in the profession of pre-school psychologists}, keyword = {stress, preschool psychologist, indicators, Zagreb, stress sources} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font