Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 252368

Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom


Lončarić, Darko
Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom // Međunarodni znanstveno-stručni skup XV. Dani psihologije u Zadru: sažeci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 252368 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom
(Investigation of the cross-situational stability of coping with academic and interpersonal stressors in elementary school pupils)

Autori
Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodni znanstveno-stručni skup XV. Dani psihologije u Zadru: sažeci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2006

Skup
XV. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
stres; suočavanje; školski neuspjeh; interpersonalni sukob
(stress; coping; school failure; interpersonal conflict)

Sažetak
Istraživanje stabilnosti suočavanja sa stresom u različitim stresnim situacijama usko je vezano uz još uvijek aktualnu znanstvenu raspravu o određenju suočavanja kao stabilnog stila ili promjenjive strategije. Pregledom dosadašnjih istraživanja može se pretpostaviti da navedeni modeli nisu podjednako primjenjivi na objašnjenje stabilnosti svih dimenzija suočavanja i da istraživanja nisu obuhvatila sve pokazatelje stabilnosti suočavanja. Osnovni cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi situacijsku stabilnost suočavanja provjerom stabilnosti faktorske strukture novokonstruiranih skala suočavanja s dobivanjem loše ocjene i interpersonalnim sukobom i provjeriti stupanj povezanosti strategija i obrazaca suočavanja u navedenim stresnim situacijama. U istraživanju su sudjelovale učenice (N=194) i učenici (N=178) od 5. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da se faktorska struktura skala suočavanja mijenja primjenom skale na različite stresne situacije. Korelacije faktorskih bodova i bruto rezultata subskala suočavanja ukazuju na to da najviši stupanj stabilnosti pokazuju burne emocionalne i neprimjerene reakcije i udaljavanje od problema, dok najniži stupanj stabilnosti pokazuje usmjerenost na rješavanje problema. Predložena je i demonstrirana primjena Cohrannovog Kappa koeficijenta za utvrđivanje jedinstvenog koeficijenta stabilnosti obrazaca suočavanja. Analiza obrazaca suočavanja pokazala je da je najstabilniji obrazac suočavanja emocionalna reaktivnost i obrazac potpunog izostanka suočavanja, dok najmanju stabilnost pokazuje obrazac isključive usmjerenosti na rješavanje problema.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Visoka učiteljska škola


Citiraj ovu publikaciju:

Lončarić, Darko
Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom // Međunarodni znanstveno-stručni skup XV. Dani psihologije u Zadru: sažeci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Lončarić, D. (2006) Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom. U: Ćubela Adorić, V., Penezić, Z., Proroković, A. & Vulić-Prtorić, A. (ur.)Međunarodni znanstveno-stručni skup XV. Dani psihologije u Zadru: sažeci radova.
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2006}, pages = {97}, keywords = {stres, suo\v{c}avanje, \v{s}kolski neuspjeh, interpersonalni sukob}, title = {Provjera situacijske stabilnosti suo\v{c}avanja u\v{c}enika s akademskim i interpersonalnim stresom}, keyword = {stres, suo\v{c}avanje, \v{s}kolski neuspjeh, interpersonalni sukob}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2006}, pages = {97}, keywords = {stress, coping, school failure, interpersonal conflict}, title = {Investigation of the cross-situational stability of coping with academic and interpersonal stressors in elementary school pupils}, keyword = {stress, coping, school failure, interpersonal conflict}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font