Pregled bibliografske jedinice broj: 252368
Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom
Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom // Međunarodni znanstveno-stručni skup XV. Dani psihologije u Zadru: sažeci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 252368 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom
(Investigation of the cross-situational stability of coping with academic and interpersonal stressors in elementary school pupils)
Autori
Lončarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveno-stručni skup XV. Dani psihologije u Zadru: sažeci radova
/ Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2006
Skup
XV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
stres; suočavanje; školski neuspjeh; interpersonalni sukob
(stress; coping; school failure; interpersonal conflict)
Sažetak
Istraživanje stabilnosti suočavanja sa stresom u različitim stresnim situacijama usko je vezano uz još uvijek aktualnu znanstvenu raspravu o određenju suočavanja kao stabilnog stila ili promjenjive strategije. Pregledom dosadašnjih istraživanja može se pretpostaviti da navedeni modeli nisu podjednako primjenjivi na objašnjenje stabilnosti svih dimenzija suočavanja i da istraživanja nisu obuhvatila sve pokazatelje stabilnosti suočavanja. Osnovni cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi situacijsku stabilnost suočavanja provjerom stabilnosti faktorske strukture novokonstruiranih skala suočavanja s dobivanjem loše ocjene i interpersonalnim sukobom i provjeriti stupanj povezanosti strategija i obrazaca suočavanja u navedenim stresnim situacijama. U istraživanju su sudjelovale učenice (N=194) i učenici (N=178) od 5. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da se faktorska struktura skala suočavanja mijenja primjenom skale na različite stresne situacije. Korelacije faktorskih bodova i bruto rezultata subskala suočavanja ukazuju na to da najviši stupanj stabilnosti pokazuju burne emocionalne i neprimjerene reakcije i udaljavanje od problema, dok najniži stupanj stabilnosti pokazuje usmjerenost na rješavanje problema. Predložena je i demonstrirana primjena Cohrannovog Kappa koeficijenta za utvrđivanje jedinstvenog koeficijenta stabilnosti obrazaca suočavanja. Analiza obrazaca suočavanja pokazala je da je najstabilniji obrazac suočavanja emocionalna reaktivnost i obrazac potpunog izostanka suočavanja, dok najmanju stabilnost pokazuje obrazac isključive usmjerenosti na rješavanje problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka učiteljska škola