Pregled bibliografske jedinice broj: 252106
Kako predškolska djeca doživljavaju predsjedničke izbore u Republici Hrvatskoj 2005.
Kako predškolska djeca doživljavaju predsjedničke izbore u Republici Hrvatskoj 2005. // 4. dani otočnih dječjih vrtića Od baštine za baštinu : kulturološki aspekt predškolskog odgoja : zbornik radova sa znanstveno stručnog skupa / Hicela, Ivon (ur.).
Hvar : Split: Dječji vrtić "Vanđela Božitković" ; Visoka učiteljska škola, 2005. str. 237-254 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 252106 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako predškolska djeca doživljavaju predsjedničke izbore u Republici Hrvatskoj 2005.
(How pre-school age children experience president elections in Republic of Croatia 2005.)
Autori
Veselinović, Zvjezdana ; Sindik, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
4. dani otočnih dječjih vrtića Od baštine za baštinu : kulturološki aspekt predškolskog odgoja : zbornik radova sa znanstveno stručnog skupa
/ Hicela, Ivon - Hvar : Split : Dječji vrtić "Vanđela Božitković" ; Visoka učiteljska škola, 2005, 237-254
ISBN
953-98661-2-X
Skup
Dani otočnih dječjih vrtića (4 ; 2005)
Mjesto i datum
Jelsa, Hrvatska; Stari Grad, Hrvatska; Hvar, Hrvatska, 29.09.2005. - 01.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
predsjednički izbori; djeca; stavovi; kognitivna obrada poruka
(president elections; children; attitudes; cognitive elaboration messages)
Sažetak
Dijete, kao aktivni sudionik zbivanja u svom društvenom okružju, ulazi u komunikaciju s medijima, ali i s roditeljima i drugima njemu važnim osobama, kognitivno « ; ; obrađuju» ; ; njihove stavove o predsjedničkim kandidatima i predsjedničkim izborima. Moglo se stoga pretpostaviti da će djetetov stav o ovoj tematici biti u većoj mjeri oblikovan stavom roditelja te atraktivnošću (glazbenom i vizualnom) predizborne propagande u različitim obličjima. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi neke varijable kojima djeca predškolske dobi opisuju predsjednika i predsjedničke izbore, te njihovu međusobnu povezanost. Ispitanici su bila djeca starije vrtićke dobi iz DV » ; ; Maslačak» ; ; iz Zaprešića i DV « ; ; Trnoružica» ; ; iz Zagreba (N=50), 34 dječaka i 16 djevojčica, neujednačena po socio-ekonomskom statusu i drugim karakteristikama. Primjenom Upitnika o predsjedniku i predsjedničkim izborima za djecu predškolske dobi, dva dana prije drugog kruga predsjedničkih izbora u RH 2005. godine, psiholozi su utvrdili 45 varijabli koje hipotetski opisuju stavove djece prema predsjedničkim izborima i kandidatima. Izračunate su aritmetičke sredine i standardna raspršenja, dok su povezanosti između varijabli utvrđene primjenom Pearsonovog koeficijenta korelacije. Dobiveni rezultati podržavaju inicijalne hipoteze. Na rezultate se vjerojatno reflektira dječja « ; ; kognitivna obrada» ; ; čuvenih propagandnih poruka i stavova roditelja te bliskog djetetova okruženja o predsjedničkim izborima i kandidatima. Dječja tumačenja sukladna su dobnim psihofizičkim osobitostima djece. U odnosu na spol ispitanika, uočljivo je da dječaci jasnije definiraju pojam predsjednika kao i način izbora predsjednika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
Napomena
953-99200-2-7 (Visoka učiteljska škola Sveučilišta u Splitu)