Pregled bibliografske jedinice broj: 252073
Ispitivanje zrelosti djece za školu – primjena dvaju upitnika.
Ispitivanje zrelosti djece za školu – primjena dvaju upitnika. // Zbornik radova stručnog i znanstvenog skupa „ ; Rastimo zajedno“ ; , Osijek / N. Babić, S. Irović, Z. Redžeš-Borak (ur.).
Osijek: Visoka učiteljska škola Osijek ; Centar za predškolski odgoj Osijek, Grafika, 2004. str. 319-324 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 252073 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje zrelosti djece za školu – primjena dvaju upitnika.
(Estimating children readiness for school - application of two questionnaires)
Autori
Sindik, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova stručnog i znanstvenog skupa „ ; Rastimo zajedno“ ; , Osijek
/ N. Babić, S. Irović, Z. Redžeš-Borak - Osijek : Visoka učiteljska škola Osijek ; Centar za predškolski odgoj Osijek, Grafika, 2004, 319-324
Skup
Stručni i znanstveni skup „ ; Rastimo zajedno“ ;
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
pripremljenost; djeca; škola; upitnici; procjena
(readiness; children; school; questionnaires; estimation)
Sažetak
Pripremljenost djeteta za školu obuhvaća adekvatnu razinu razvijenosti fizičkih, motoričkih, govornih, spoznajnih, socio-emocionalnih karakteristika, kao i zahtjeva vezanih uz adekvatni stupanj samostalnosti. Ispitani su odgojitelji predškolske vrtićke djece u pogledu psihosomatske pripremljenosti djece za polazak u školu u pripradnim odgojnim grupama, primjenom dva upitnika, Upitnika o posebnim potrebama djece školskih obveznika, te Upitnika o aspektima psihofizičkog razvoja djece školskih obveznika. Cilj istraživanja je pokušaj da se utvrdi status djece u pojedinim karakteristikama, povezanost pojedinih karakteristika, te mogućnost prognoze varijable « ; opće» ; pripremljenosti djeteta za školu (PRIPREMLJENOST) pomoću varijabli pojedinih aspekata razvoja djeteta. Ispitanici su bili školski obveznici iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića "Maksimir" u Zagrebu (N=103), 55 dječaka i 48 djevojčica, dobi od 5.5 do 7 godina. DYSLALIA i DAROVITOST se izdvajaju kao najčešće izdvajane posebne potrebe, što može ukazivati na podatak da odgajatelji nisu skloni uočavati samo « ; negativno» ; kod djece. Prema prosječnim rezultatima, kod « ; zahtjevnijih» ; razvojnih karakteristika više je djece koja odstupaju u negativnom, nego u pozitivnom smislu. Kod posebnih potreba, vjerojatno je da povezanost varijabli ukazuje na interakciju sklopa « ; problematičnijih» ; osobina ličnosti i spoznajnog razvoja. Isto tako, najviše je statistički značajnih korelacija između spoznajno-govornog razvoja i motorike i grafomotorike, razmjerno manji broj značajnih korelacija kod samostalnosti i socio-emocionalnih obilježja. Prema iznosu multiple korelacije R, najbolja skupina prediktora za prognozu opće pripremljenosti djeteta za školu su varijable govornih sposobnosti, najlošija socio-emocionalni razvoj, ali sve su multiple korelacije značajne uz p<0.01. Izgleda da bi manji broj varijabli mogao « ; solidno» ; omogućiti prognozu stupnja pripremljenosti za školu, ukoliko bismo ih razlučili metodološki « ; sofisticiranijom» ; procedurom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb