Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 251982

Neke temeljne odrednice humanističkog pristupa u predškolskom odgoju i obrazovanju


Sindik, Joško; Barać, Jadranka
Neke temeljne odrednice humanističkog pristupa u predškolskom odgoju i obrazovanju // Metodika, 1 (2000), 140-145 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 251982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neke temeljne odrednice humanističkog pristupa u predškolskom odgoju i obrazovanju
(Some basic frames of humanistic approach in pre-school education)

Autori
Sindik, Joško ; Barać, Jadranka

Izvornik
Metodika (1332-7879) 1 (2000); 140-145

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
humanizam; predškolski; fleksibilnost; akcijsko; istraživanje
(humanism; pre-school; flexibility; actional; research)

Sažetak
Humanistički pristup predškolskom odgoju i naobrazbi podrazumijeva zahtijevanje slobode, fleksibilnost pristupa i prilagođavanje konkretnoj djeci, prostornim i materijalnim uvjetima odgojne skupine. Razmotrena je nekolicina bitnih odrednica humanističkog pristupa u dječjim vrtićima, a u skladu sa suvremenim zahtjevima. Akcijsko istraživanje osnovni je pristup u odgojno-obrazovnom djelovanju, pa su date njegove osnovne karakteristike. Uz posebitosti suvremenog planiranja i vrednovanja odgojno-obrazovnog rada, naglašena je i važnost odnosno prioritetnost zadovoljavanja potreba djece. Paradoksi proizašli iz primjene novog Programskog usmjerenja po mišljenju autora proizlaze iz pogrešnih interpretacija pojedinih bitnih načela humanističkog pristupa, koji bi bitno bili reducirani popratnim podsjetnicima ili priručnikom koji bi sadržavali popise relevantnih elemenata za planiranje i provedbu odgojno-obrazovnog rada. U tom kontekstu razrađene su i s aspekta stručne osposobljenosti najutilitarnije uloge psihologa, pedagoga i odgojitelja kod osmišljavanja, te provedbe i analize odgojno-obrazovnog rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad je kao predavanje prezentiran na stručno znanstvenom skupu 1. dani Mate Demarina Humanizam u nastavi, održanom od 10.06.2000.g., Zagreb - Petrinja, Hrvatska ; Matas, Mate ; Vrgoč, Hrvoje (ur.)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sindik, Joško; Barać, Jadranka
Neke temeljne odrednice humanističkog pristupa u predškolskom odgoju i obrazovanju // Metodika, 1 (2000), 140-145 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Sindik, J. & Barać, J. (2000) Neke temeljne odrednice humanističkog pristupa u predškolskom odgoju i obrazovanju. Metodika, 1, 140-145.
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and Bara\'{c}, Jadranka}, year = {2000}, pages = {140-145}, keywords = {humanizam, pred\v{s}kolski, fleksibilnost, akcijsko, istra\v{z}ivanje}, journal = {Metodika}, volume = {1}, issn = {1332-7879}, title = {Neke temeljne odrednice humanisti\v{c}kog pristupa u pred\v{s}kolskom odgoju i obrazovanju}, keyword = {humanizam, pred\v{s}kolski, fleksibilnost, akcijsko, istra\v{z}ivanje} }
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and Bara\'{c}, Jadranka}, year = {2000}, pages = {140-145}, keywords = {humanism, pre-school, flexibility, actional, research}, journal = {Metodika}, volume = {1}, issn = {1332-7879}, title = {Some basic frames of humanistic approach in pre-school education}, keyword = {humanism, pre-school, flexibility, actional, research} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font