Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 248065

Mjerenje agresivnoga i prosocijalnoga ponašanja školske djece: Usporedba procjena različitih procjenjivača


Keresteš, Gordana
Mjerenje agresivnoga i prosocijalnoga ponašanja školske djece: Usporedba procjena različitih procjenjivača // Društvena istraživanja, 81-82 (2006), 1-2; 241-264 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 248065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mjerenje agresivnoga i prosocijalnoga ponašanja školske djece: Usporedba procjena različitih procjenjivača
(Measuring school-children's aggressive and prosocial behavior: Comparison of ratings of different informants)

Autori
Keresteš, Gordana

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 81-82 (2006), 1-2; 241-264

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
osnovnoškolska djeca; agresivnost; prosocijalno ponašanje; situacijska specifičnost; spolne razlike
(elementary school children; aggressiveness; prosocial behavior; situational specifics; gender differences)

Sažetak
Cilj ovog rada bio je usporediti različite mjere agresivnoga i prosocijalnoga ponašanja školske djece. Podaci o dječjem ponašanju prikupljeni su od učenika viših razreda osnovnih škola, njihovih roditelja, vršnjaka iz razreda i razrednika. Kod procjena agresivnoga ponašanja svih pet upotrijebljenih mjera (samoprocjene, procjene vršnjaka, procjene razrednika, procjene majki, procjene očeva) bilo je u značajnim međusobnim korelacijama, pri čemu su korelacije bile najniže između samoprocjena i ostalih mjera, a najviše između procjena očeva i majki te vršnjaka i razrednika. Kod prosocijalnoga ponašanja samoprocjene su značajno korelirale jedino sa procjenama očeva, dok su sve ostale mjere bile u značajnim međusobnim korelacijama. Kod agresivnoga ponašanja sve su korelacije bile više nego kod prosocijalnog. Analizom slaganja različitih procjenjivača u identificiranju djece koja su najviše, odnosno najmanje agresivna i prosocijalna potvrđeni su rezultati korelacijskih analiza, ali su uz samoprocjene vršnjačke procjene također pokazale slabije podudaranje s ostalim mjerama. U skladu s očekivanjem i ranijim empirijskim nalazima, svih pet procjenjivača dječake je procijenilo agresivnijima i manje prosocijalnima od djevojčica. U raspravi su razmotrene prednosti i nedostaci svake od primijenjenih mjera, a naglašene su i praktične implikacije dobivenih rezultata i važnost ispitivanja ponašanja u različitom kontekstu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130469

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Keresteš, Gordana
Mjerenje agresivnoga i prosocijalnoga ponašanja školske djece: Usporedba procjena različitih procjenjivača // Društvena istraživanja, 81-82 (2006), 1-2; 241-264 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Keresteš, G. (2006) Mjerenje agresivnoga i prosocijalnoga ponašanja školske djece: Usporedba procjena različitih procjenjivača. Društvena istraživanja, 81-82 (1-2), 241-264.
@article{article, author = {Kereste\v{s}, Gordana}, year = {2006}, pages = {241-264}, keywords = {osnovno\v{s}kolska djeca, agresivnost, prosocijalno pona\v{s}anje, situacijska specifi\v{c}nost, spolne razlike}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {81-82}, number = {1-2}, issn = {1330-0288}, title = {Mjerenje agresivnoga i prosocijalnoga pona\v{s}anja \v{s}kolske djece: Usporedba procjena razli\v{c}itih procjenjiva\v{c}a}, keyword = {osnovno\v{s}kolska djeca, agresivnost, prosocijalno pona\v{s}anje, situacijska specifi\v{c}nost, spolne razlike} }
@article{article, author = {Kereste\v{s}, Gordana}, year = {2006}, pages = {241-264}, keywords = {elementary school children, aggressiveness, prosocial behavior, situational specifics, gender differences}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {81-82}, number = {1-2}, issn = {1330-0288}, title = {Measuring school-children's aggressive and prosocial behavior: Comparison of ratings of different informants}, keyword = {elementary school children, aggressiveness, prosocial behavior, situational specifics, gender differences} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font