Pregled bibliografske jedinice broj: 243706
Institucionalno učenje/usvajanje hrvatskoga jezika u sustavu plurilingvalnoga diskursa
Institucionalno učenje/usvajanje hrvatskoga jezika u sustavu plurilingvalnoga diskursa // Dijete i jezik danas / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006. (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 243706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Institucionalno učenje/usvajanje hrvatskoga jezika u sustavu plurilingvalnoga diskursa
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas
/ Vodopija, Irena - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006
Skup
Dijete i višejezičnost
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.11.2003. - 20.11.2003
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dvojezični govornici; višejezično okruženje; nastava hrvatskga jezika
(bilingual speakers; plurilingual environment; Croatian language tuition)
Sažetak
Komunikacijska praksa u ranojezičnoj fazi potvrđuje činjenicu da su gotovo svi govornici barem dvojezični (bilingvi), a velik broj djece postaje višejezično (polilingvi). Ta se pojava sve više prepoznaje i kod govornika hrvatskoga jezika koje se većinom smatralo monoglotima i uniligvnim govornicima. Ispreplitanje kodova vidljivo je na svim razinama institucionalnoga učenja/poučavanja hrvatskoga jezika. Na osnovi dosadašnjih teorijskih promišljanja, rezultata znanstvenih i stručnih istraživanja, te konkretne komunikacijske prakse, ovim se prilogom nastojalo odgovoriti na važno lingvodidaktičko pitanje - hoće li postojanje paralalenih jezičnih kodova u susutavu višejezičnoga diskursa biti prednost ili prepreka pri usvajanju standardnoga idioma materinskoga hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija