Pregled bibliografske jedinice broj: 243016
Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi
Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi // Napredak (Zagreb), 147 (2006), 1; 5 -17 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 243016 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi
(Emotional and Physical Violenc against Children in Schools)
Autori
Bilić, Vesna ; Zloković, Jasminka
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 147
(2006), 1;
5 -17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
nasilje nad djecom u školi; emocionalno i tjelesno zlostavljanje; agresivnost; nezadovoljstvo školom
(violence against children in school; emotional and physical abuse; aggression; dissatisfaction with school)
Sažetak
Različiti oblici emocionalnog i tjelesnog nasilja poprimaju sve teže razmjere u školskoj svakodnevici. S obzirom na školu kao odgojno-obrazovnu instituciju to je pojava kojoj je potrebno posvetiti širu znanstvenu i stručnu pozornost. Na uzorku od 127 učenika osmih razreda zagrebačkih osnovnih škola ispitali smo učestalost emocionalnog i tjelesnog nasilja i tko je u školi nasilan prema djeci: učenici pojedinačno, skupine učenika ili nastavnici. Ispitali smo povezanost doživljaja nasilja s učenikovim možebitnim osjećajem (ne)zadovoljstva u školi, agresivnim reagiranjem i spolom. Prema dobivenim rezultatima vrijeđanje, ismijavanje, grubo kritiziranje, zastrašivanje i prijetnje učestali su oblici emocionalnog nasilja od jednog učenika i od skupine učenika. Šamari, udarci šakama ili stvarima i bacanje suparnika o pod oblici su tjelesnog nasilja među vršnjacima zbog kojih su neke žrtve zatražile i liječničku pomoć. I neki nastavnici pojavljuju se u ulozi nasilnika koji na učenike viču, grubo ih kritiziraju ili ih ismijavaju. Pojava agresivnosti kod zlostavljane djece pokazuje se značajnom. Suvremena pedagogijska znanaost polazi od humanističko-konstruktivističkog pristupa koji promatra djetetov cjelokupni položaj i njegove potrebe, a to se odnosi i na pojavu nasilja nad djetetom u obitelji i školi. Problemi djece opaženi u pedagogijskoj praksi zahtijevaju uspostavljanje "ravnoteže" između postavljenih ciljeva, primjerice škole kao prosocijalne zajednice i njezine uloge u zaštiti i sigurnosti djece, te stvarnog stanja u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstracts
- Worldwide Political Sciencie Abstratcs