Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 24052

Smjernice za razvoj nastave iz kliničke farmacije na FBF-u


Jadrijević-Mladar, Milena
Smjernice za razvoj nastave iz kliničke farmacije na FBF-u // Knjiga sažetaka-1. Hrvatski seminar iz bolničke farmacije / Bećirević-Laćan, Mira (ur.).
Zagreb: Farmaceutsko-biokemijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 1997. str. 59-61 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 24052 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Smjernice za razvoj nastave iz kliničke farmacije na FBF-u
(Directions for Development of Clinical Pharmacy Curriculum at FBF)

Autori
Jadrijević-Mladar, Milena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Knjiga sažetaka-1. Hrvatski seminar iz bolničke farmacije / Bećirević-Laćan, Mira - Zagreb : Farmaceutsko-biokemijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 1997, 59-61

Skup
1. Hrvatski seminar iz bolničke (kliničke) farmacije

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.04.1997. - 26.04.1997

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Klinička farmacija; Klinički nastavni program; Razvoj nastave; Učenje metodom rješavanja problema
(Clinical Pharmacy; Clinicl curriculum; Curriculum development; Problem-based learning)

Sažetak
Uvođenje koncepta kliničke farmacije sigurno je jedna od najdramatičnijih promjena koja pogađa i farmaceutsko obrazovanje i buduću farmaceutsku praksu. Uključivanje farmaceuta u vođenje i praćenje farmakoterapije, preuzimanje veće odgovornosti za njene ishode, veće pružanje informacija o lijekovima, zahtijeva od farmaceuta aktivno kliničko znanje, iskustva i vještine, koje će farmaceutu omogućiti da prepozna, spriječi ili riješi probleme nastale u svezi s lijekom. Zbog toga je nužan razvoj nastave iz kliničke farmacije kroz koju bi se ta znanja i vještine stjecale. Pri organizaciji nastave iz kliničke farmacije treba imati na umu da uvođenje nove discipline ne znači samo uvođenje novih sadržaja već i uvođenje nove interdisciplinarne nastavne metodologije kakva se prakticira na nekim farmaceutskim fakultetima već dugi niz godina (St. Louis College of Pharmacy, Faulty of Pharmacy University of Toronto,...). Ta nastavna metodologija se razlikuje od klasičnog načina podučavanja koji dominira na većini europskih fakulteta farmacije u kojima nastavnik predaje znanje "ex cathedra", i odgovara za izbor informacija i vještina koje se očekuju od studenta da uči (student uči da položi ispit, akumulira pasivno znanje i nije odgovoran za svoju vlastitu izobrazbu). Rješenje problema inercije u izobrazbi i didaktici leži u uvođenju novog načina podučavanja pri čemu se, osim na sadržaj, pozornost pridaje načinu i procesu učenja, jer samo znanje bez vještine njegove primjene, nije višedovoljno. Uvođenje interdisciplinarne nastavne metodologije u nastavne programe, koja se temelji na "rješavanju problema" (Problem-based learning), metodi podučavanja sličnoj tzv. Kliničkom načinu prosuđivanja i kliničkom donošenju odluka, studente se kasnije diplomirane farmaceutske stručnjake, osposobljava i navikava da povezuju teorijsko znanje s iskustvom iz prakse. Studenti uključeni u program "rješavanja problema" odgovorni su za širinu svog znanja, motiviraniji su za učenje, aktivno sudjeluju u procesu stjecanja znanja/rješavanju problema, sposobniji su pri susretu s problemima i zahtjevima svakodnevne prakse. Neki klinički orjentirani farmaceutski fakulteti primjenili ovu metodu kroz sve godine studija, dok je drugi prakticiraju u višim godinama ili kao dodatnu dvogodišnje izobrazbu nakon postizanja diplome na fakultetu s klasičnimm nastavnim programima. Klinička farmacija uvedena je u dodiplomsku nastavu na svim zapadnoeuropskim fakultetima, pa u vrijeme harmonizacije i ujednačavanja nastavnih programa u Europi u tzv. Paneuropski model , stvara potrebu za uvođenjem te nastavne discipline i na našem fakultetu. Znanje iz kliničke farmacije nijenužno samo bolničkim farmaceutima, danas sve veća primjena OTC-lijekova zahtijeva i od farmaceuta u javnim ljekarnama znanje i vještine kliničkog prosuđivanja. Pogrešno bi pri tom bilo shvatiti da su neka znanja koja se stječu klasičnim nastavnim programom izobrazbe (primjerice iz kemije, fizike, biologije, fiziologije, i sl.) nepotrebna. Ona su temelj svih pretpostavki za buduću nadogradnju raličitih profila farmaceutskih stručnjaka, ali te programe treba racionalizirati sa svrhom rasterećenja studija i uvođenja neophodnih nastavnih disciplina (kliničke farmacije,moderne farmakoterapije i farmakokinetike, komunikacijskih vještina-govornih, pisanih, vještina savjetovanja pacijenta i sl.). Sagledavanje naših potreba i mogućnosti (ekonomskih, zakonskih, nastavno strategijskih), razvojem i uvođenjem dodatnih disciplina u postojeći nastavni program donekle bi se ublažio raskorak između izobrazbe i zahtjeva struke, te približilo hrvatske farmaceute njihovim kolegama u razvijenim zemljama zapadne Europe. Ukratko će biti dan prikaz smjernica za razvoj kliničke farmacije na FBF-u kao poticaj za daljnju raspravu. 1H. H. Wolf et all., Paper from the Commision to Implement Change in Pharmaceutical Education, Maintaining Our Commitment to Change, Am. J. Pharm. Ed., Vol. 60, 378, 1996. 2M. S. Maddux et all., Developing a Curriculum for Tomorow's Pharmacy Practitioners, Pharmaguide to Hospital Medicine, Vol. 9, 1, 1996. 3T. Maguire, All Change for Station Future, The Pharmaceutical Journal, Vol. 255, 6855, 1995.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija



POVEZANOST RADA


Projekti:
006243

Ustanove:
Farmaceutsko-biokemijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Jadrijević-Mladar, Milena
Smjernice za razvoj nastave iz kliničke farmacije na FBF-u // Knjiga sažetaka-1. Hrvatski seminar iz bolničke farmacije / Bećirević-Laćan, Mira (ur.).
Zagreb: Farmaceutsko-biokemijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 1997. str. 59-61 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Jadrijević-Mladar, M. (1997) Smjernice za razvoj nastave iz kliničke farmacije na FBF-u. U: Bećirević-Laćan, M. (ur.)Knjiga sažetaka-1. Hrvatski seminar iz bolničke farmacije.
@article{article, author = {Jadrijevi\'{c}-Mladar, Milena}, editor = {Be\'{c}irevi\'{c}-La\'{c}an, M.}, year = {1997}, pages = {59-61}, keywords = {Klini\v{c}ka farmacija, Klini\v{c}ki nastavni program, Razvoj nastave, U\v{c}enje metodom rje\v{s}avanja problema}, title = {Smjernice za razvoj nastave iz klini\v{c}ke farmacije na FBF-u}, keyword = {Klini\v{c}ka farmacija, Klini\v{c}ki nastavni program, Razvoj nastave, U\v{c}enje metodom rje\v{s}avanja problema}, publisher = {Farmaceutsko-biokemijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jadrijevi\'{c}-Mladar, Milena}, editor = {Be\'{c}irevi\'{c}-La\'{c}an, M.}, year = {1997}, pages = {59-61}, keywords = {Clinical Pharmacy, Clinicl curriculum, Curriculum development, Problem-based learning}, title = {Directions for Development of Clinical Pharmacy Curriculum at FBF}, keyword = {Clinical Pharmacy, Clinicl curriculum, Curriculum development, Problem-based learning}, publisher = {Farmaceutsko-biokemijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font