Pregled bibliografske jedinice broj: 239771
Divergentno mišljenje u suvremenom obrazovanju
Divergentno mišljenje u suvremenom obrazovanju // Interaktivna komunikacija u nastavi i odgojnim aktivnostima / Tatković, Nevenka (ur.).
Pula: Visoka učiteljska škola u Puli i Hrvatski pedagoško-književni zbor - zagreb, 2005. str. 85-96 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 239771 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Divergentno mišljenje u suvremenom obrazovanju
(Divergent thinking in contemporary education)
Autori
Polić, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Interaktivna komunikacija u nastavi i odgojnim aktivnostima
/ Tatković, Nevenka - Pula : Visoka učiteljska škola u Puli i Hrvatski pedagoško-književni zbor - zagreb, 2005, 85-96
Skup
Interaktivna komunikacija u nastavi i odgojnim aktivnostima
Mjesto i datum
Brijuni, Hrvatska, 29.05.2003. - 30.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
divergentno mišljenje; konvergentno mišljenje; ludost; znanje; stvaralaštvo
(divergent thinking; convergent thinking; madness; knowledge; creativity)
Sažetak
Divergentno je mišljenje po svojoj naravi subverzivno. Ono odstupa od postojećih misaonih pravila i u postojeći misaoni red unosi nered. Potkopava misaone i djelatne obrasce i onemogućava potpun nadzor ponašanja. Stoga je unutar tradicionalnog pedagoškog pristupa bilo malo mjesta za divergentno mišljenje. Ali divergentno mišljenje u osnovi je svakog stvaralačkog mišljenja i postupka. Pa ako svako divergentno mišljenje i nije stvaralačko, svako je stvaralačko mišljenje divergentno. Zato je divergentno mišljenje koliko subverzivno, toliko i konstruktivno. Čak i kad ne uspostavlja neki novi misaoni red, ono drži otvorenom mogućnost za drugo i drukčije, a bez toga se svijet ne samo ne bi mogao mijenjati, nego ga ne bi ni bilo. Za razliku pak od konvergentnog ili discipliniranog mišljenja, divergentno se mišljenje ne može sustavno oblikovati ni planski razvijati. Može ga se tek poticati i podupirati, tj. njegovati tamo gdje već postoji. Stoga suvremeno obrazovanje – treba li osposobljavati za stvaralaštvo – mora, pored znanstveno konvergentnog oblikovanja mišljenja, ostaviti prostora i za » ; ludost« ; .
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb