Pregled bibliografske jedinice broj: 235764
Samoprocjena i procjena pedagoške kompetentnosti roditelja
Samoprocjena i procjena pedagoške kompetentnosti roditelja, 2004., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 235764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena i procjena pedagoške kompetentnosti roditelja
(Seff evaluation and evaluation parents' pedagogical competency)
Autori
Ljubetić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2004
Stranica
325
Mentor
Maleš, Dubravka
Ključne riječi
pedagoška kompetencija; samoprocjena (metarazina); procjena; dimenzije nekompetentnosti
(pedagogical competence; self assessment (metalevel); assessment; dimensions of incompetence)
Sažetak
Doktorska disertacija na temu Samoprocjena i procjena pedagoške kompetentnosti roditelja odnosi se na istraživanje obitelji odnosno, roditeljstva te posebice pedagoške kompetentnosti/nekompetentnosti roditelja predškolske djece. Rad je podijeljen u četiri tematske cjeline i to: teorijski dio koji čine tri poglavlja – obitelj – kretanja, problemi i perspektive ; roditeljstvo – odnos, uloga i/ili proces? ; procjena i samoprocjena ili metarazina pedagoške kompetentnosti roditelja ; ispitivanje pedagoške kompetentnosti roditelja (samoprocjena i procjena) ; rezultati i interpretacija i završna razmatranja. Poglavlje pod naslovom Obitelj – kretanja, problemi i perspektive podijeljeno je u pet cjelina koje se bave: određenjem obitelji, razvojem i promjenama koje je obitelj doživljavala tijekom 18., 19. i 20. stoljeća, kao i mogućim smjerom razvoja obitelji na početku 21. stoljeća ; temeljnim obilježjima suvremenih obitelji ; obiteljskom zajednicom kao sustavom ; funkcionalnim i disfunkcionalnim obiteljima ; obiteljskim ozračjem i funkcioniranjem obitelji te suvremenom obitelji u Republici Hrvatskoj. Drugi dio ovog poglavlja, pod nazivom Roditeljstvo – odnos, uloga i/ili proces? čine tri cjeline i to: Roditeljstvo i čimbenici koji na njega utječu i oblikuju ga ; Roditeljski stilovi i ponašanja djece kao mogući odgovori na njih te Utjecaj majke i oca na dječji razvoj i odgoj. Treće dio ovog poglavlja, pod naslovom Procjena i samoprocjena ili metarazina pedagoške kompetencije roditelja čine tri cjeline: Kompetencija kao potreba prema samoostvarenju osobnosti ; pedagoška obrazovanost roditelja - pretpostavka roditeljske pedagoške kompetentnosti te samoprocjena ili metarazina pedagoške kompetentnosti. Drugo poglavlje: Metodologija istraživanja - Ispitivanje pedagoške kompetentnosti roditelja (samoprocjena i procjena) odnosi se na metodološki pristup provedenog istraživanja, dok se u trećem poglavlju – Rezultati i interpretacija analiziraju i interpretiraju dobiveni rezultati empirijskog dijela istraživanja. U četvrtom poglavlju pod naslovom: Završna razmatranja daje se cjelokupan pregled istraživanja s posebnim naglaskom na hipoteze, rezultate i implikacije dobivenih rezultata istraživanja. Na temelju dobivenih rezultata provedenog istraživanja autorica je utvrdila sastavnice (strukturu prostora) pedagoške kompetentnosti roditelja te dokazala da ona nije ni strukturno ni funkcionalno homogeni prostor. Utvrđene dimenzije (sastavnice) pedagoške kompetentnosti odnosno nekompetentnosti roditelja analizirane su u odnosu na: spol, dob, red rođenja djece ; kvalifikaciju roditelja te razlike u procjeni odgajatelja s obzirom na duljinu njihova radnog staža.
Izvorni jezik
Hrvatski