Pregled bibliografske jedinice broj: 235761
Obitelj i rano otkrivanje poremećaja u ponašanju predškolske djece
Obitelj i rano otkrivanje poremećaja u ponašanju predškolske djece, 1997., magistarski rad, Fakultet za defektologiju, Zagreb
CROSBI ID: 235761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obitelj i rano otkrivanje poremećaja u ponašanju predškolske djece
(Family and early discovery of disorders in the behaviour of pree-school children)
Autori
Ljubetić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet za defektologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
19.06
Godina
1997
Stranica
172
Mentor
Bašić, Josipa
Ključne riječi
obitelj; rano otkrivanje; poremećaji u ponašanju; predškolsko dijete
(family; early discovery; disorders in the behaviour; pre-school child)
Sažetak
Magistarski rad na temu Obitelj i rano otkrivanje poremećaja u ponašanju predškolske djece fokusiran je na istraživanje obitelji kao primarne socijalne zajednice koja može djelovati patogeno, ali i preventivno na pojavu poremećaja u ponašanju predškolske djece. Rad je podijeljen u dvije cjeline - teorijski dio sastavljen od tri podcjeline i to: uvodni dio koji se odnosi na pitanja obitelji i braka kao institucije, roditeljstva i shvaćanja roditeljske kompetencije u odgoju te kompetencijom kao potrebom prema samoostvarenju ličnosti ; djetetov razvoj i obitelj koji se fokusira na dijete i obitelj, emocionalni i socijalni razvoj djeteta te kvalitetan odgoj u obitelji ; i podcjelina koja se bavi pitanjima poremećaja u socijalnom i emocionalnom razvoju, prevencijom poremećaja u ponašanju obitelji i ranom otkrivanju poremećaja u ponašanju. Unutar ove podcjeline razmatraju se pitanja: ekologije ljudskog razvoja i obitelji u ranom otkrivanju poremećaja u ponašanju predškolske djece, subjektivnih i objektivnih razloga za nedovoljno rano otkrivanje poremećaja u ponašanju, razlozima za nedovoljno rano otkrivanje poremećaja u ponašanju u funkciji zadovoljavanja potreba roditelja te ranim otkrivanjem poremećaja u ponašanju predškolske djece u kontekstu dječjeg vrtića. Drugu cjelinu ovog rada čini empirijski dio koji se odnosi metodološki put te rezultate i diskusiju rezultata dobivenih provedenim empirijskim istraživanjem kao i verifikaciju postavljenih hipoteza i završnu diskusiju. U empirijskom dijelu istraživanja M. Ljubetić utvrđuje sastavnice istraživanog prostora razloga za nedovoljno rano otkrivanje poremećaja u ponašanju predškolske djece, sastavnice roditeljske pedagoške kompetentnosti, razlike među roditeljima (majkama i očevima) u razlozima za nedovoljno rano otkrivanje poremećaja u ponašanju predškolske djece u odnosu na nezavisne varijable spol i kvalifikacija roditelja te povezanost razloga za nedovoljno rano otkrivanje poremećaja u ponašanju i percepcije roditeljske pedagoške kompetentnosti. Na temelju dobivenih rezultata autorica je utvrdila sastavnice (strukturu prostora) razloga za nedovoljno rano otkrivanje poremećaja u ponašanju te ih artificijelno podijelila na subjektivne i objektivne razloge, kao i sastavnice (strukturu prostora) pedagoške kompetentnosti roditelja te dokazala da ona nije ni strukturno ni funkcionalno homogeni prostor.
Izvorni jezik
Hrvatski