Pregled bibliografske jedinice broj: 232230
Uspješnost rješavanja problemnih matematičkih zadataka - provjera matematičko-logičkog modela
Uspješnost rješavanja problemnih matematičkih zadataka - provjera matematičko-logičkog modela // Suvremena psihologija, 3 (2000), 1-2; 49-66 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 232230 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uspješnost rješavanja problemnih matematičkih zadataka - provjera matematičko-logičkog modela
(Successfully solving mathematical problems - examining the logico-mathematical model)
Autori
Vlahović-Štetić, Vesna, Kišak, Melita ; Vizek- Vidović, Vlasta
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 3
(2000), 1-2;
49-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
problemni matematički zadaci; matematičko-logički model; učenici prvog razreda osnovne škole
(mathematical word problems; logico-mathematical model; first grade)
Sažetak
Ovim radom provjerene su neke postavke matematičko-logičkog modela dječjeg rješavanja problemnih zadataka. Matematički problemni zadaci zbrajanja i oduzimanja mogu se podijeliti u tri vrste (kombiniranja, promjene i usporedbe), a unutar svake vrste postoje još tri podvrste. Matematičko-logički model predviđa da djeca najuspješnije rješavaju po dva zadatka promjene i usporedbe nazvane P1, P2 i U1, U2, nešto lošije zadatke P3, P4 i U3, U4, a najmanje uspješno zadatke P5, P6 i U5, U6. Prema spomenutom modelu može se pretpostaviti da će najčešća dječja pogreška pri rješavanju zadataka biti "broj iz zadatka", tj. da će djeca kao točno rješenje navesti neki od brojeva zadanih u zadatku. Ispitano je 30 učenika prvog razreda koji su individualno rješavali 12 problemnih matematičkih zadataka. Pretpostavke modela su djelomično potvrđene. Kod zadataka promjene nisu dobivene razlike u težini među podvrstama. Kod zadataka usporedbe pokazalo se da su zadaci U5 i U6 statistički značajno teži od ostalih zadataka. Analiza dječjih pogrešaka daje rezultate u skladu s očekivanjima modela. "Broj iz zadatka" najčešća je dječja greška u zadacima promjene, a u zadacima usporedbe ova greška se javlja jednakom čestinom kao i "pogrešna operacija". Smatramo da dobiveni rezultati pokazuju kako pri objašnjenju dječjeg rješavanja problemnih zadataka valja uz matematičko-logičke uzeti u obzir i činitelje vezane uz tekst zadatka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb