Pregled bibliografske jedinice broj: 229719
Usporedba verbalne conjoint analize i conjoint analize s dodatkom kušanja
Usporedba verbalne conjoint analize i conjoint analize s dodatkom kušanja, 2005., doktorska disertacija, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 229719 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba verbalne conjoint analize i conjoint analize s dodatkom kušanja
Autori
Radman, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.07
Godina
2005
Stranica
149
Mentor
Kovačić, Damir
Ključne riječi
conjoint analiza; kušanje; valjanost
(conjoint analysis; tasting; validity)
Sažetak
Cilj ovog rada je bio usporediti valjanost rezultata tradicionalne, verbalne conjoint analize i conjoint analize s dodatkom kušanja. Test-proizvod korišten u istraživanju je svijetlo pivo, a prikupljanje podataka je obavljeno u kafe-barovima u Zagrebu i Velikoj Gorici. Studija je rađena na reprezentativnom uzorku od 403 ispitanika, potrošača piva. Valjanost rezultata conjoint analize je mjerena pomoću nekoliko kriterija i to: pojavna valjanost, konvergentna valjanost, unutarnja valjanost, prognostička valjanost i subjektivna ocjena ispitanika o težini i zanimljivosti conjoint zadatka. Empirijskom usporedbom valjanosti rezultata tradicionalne i conjoint analize s dodatkom kušanja je utvrđeno da se uvođenjem kušanja kao načina prezentacije stimula mijenja struktura važnosti pojedinih obilježja, te da CA s dodatkom kušanja ima veću pojavnu valjanost. Važan rezultat ovog istraživanja jeste da kušanje ima znatno veći utjecaj na valjanost rezultata kod nepoznatih nego kod poznatih marki proizvoda, što je potvrđeno pomoću pojavne, konvergentne i prognostičke valjanosti. Pomoću istih kriterija za usporedbu valjanosti utvrđeno je da učestalost potrošnje, potrošačeva odanost određenoj marki i njegova uključenost u kupnju ne utječu na valjanost rezultata CA. Rezultati ovog istraživanja bi se trebali uzeti u obzir u budućim conjoint istraživanjima s prehrambenim proizvodima i pićima. Kod proizvoda koji su nepoznati potrošačima preporučljivo je uključiti kušanje u CA, jer se na taj način mogu postići rezultati veće valjanosti. Međutim, kod testiranja proizvoda koje potrošači poznaju i prema kojima imaju izgrađene određene predodžbe uputno je rabiti jednostavniju i jeftiniju tradicionalnu CA s verbalnim prikazivanjem stimula.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb