Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 229279

Znaju li studenti medicine značenje uobičajenih medicinskih i informatičkih kratica?


Španjol-Pandelo, Iva; Frković, Vedran; Ažman, Josip; Bilić-Zulle, Lidija
Znaju li studenti medicine značenje uobičajenih medicinskih i informatičkih kratica? // Zbornik radova 7. simpozija Hrvatskog društva za medicinsku informatiku / Kern, Josipa ; Hercigonja Szekeres, Mira (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada, 2005. str. 12-15 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 229279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Znaju li studenti medicine značenje uobičajenih medicinskih i informatičkih kratica?
(Do Medical Students Know the Meaning of Commonly Used Medical and Informatical Abbreviations?)

Autori
Španjol-Pandelo, Iva ; Frković, Vedran ; Ažman, Josip ; Bilić-Zulle, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 7. simpozija Hrvatskog društva za medicinsku informatiku / Kern, Josipa ; Hercigonja Szekeres, Mira - Zagreb : Medicinska naklada, 2005, 12-15

Skup
7. simpozij Hrvatskog društva za medicinsku informatiku

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 21.10.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kratice; studenti medicine; medicinska edukacija; medicinska informatika; medicinski fakultet
(abbreviations; medical students; medical education; medical informatics; medical schools; medical universities)

Sažetak
Cilj. U studenata medicine ispitati poznavanje informatičkih i medicinskih kratica koje se učestalo koriste te utvrditi postoji li razlika u poznavanju medicinskih naspram informatičkih kratica i razlučiti stvarno poznavanje značenja od prepoznavanja pojma koji pojedina kratica predstavlja. Nadalje, utvrditi utjecaj spola, prosječne ocjene studija, poznavanja engleskog jezika i rada na računalu na poznavanje značenja kratica te provjeriti iskrenost odgovora s pomoću izmišljene kratice. Ispitanici i postupci. Tijekom ak.god. 2004./2005. anketirano je 153 studenta 5. i 6. godine studija medicine Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Studentima je ponuđena dobrovoljna i anonimna anketa s pomoću koje su prikupljeni podatci o spolu, godini upisa na studij, prosjeku ocjena tijekom studija, znanju engleskog jezika te poznavanju rada na računalu. Ispitivano je poznavanje informatičkih i medicinskih kratica. Za svaku od 8 informatičkih, 5 medicinskih i jednu besmislenu kraticu ponuđena su tri odgovora: nadopunjavanje kratice punim riječima, prepoznavanje pojma koji kratica predstavlja i nepoznavanje kratice. Ispitana je razlika u znanju i prepoznavanju pojmova koje kratice predstavljaju s obzirom na spol, uspjeh na studiju, duljinu studiranja, godinu studija, poznavanje engleskog jezika i poznavanje rada na računalu. Rezultati. Svi studenti obuhvaćeni ispitivanjem statistički značajno bolje poznaju medicinske od informatičkih kratica (p<0.001). Ukupno 28% studenata navodi da prepoznaje pojam koji predstavlja besmislenu kraticu SCIR. Poznavanje engleskog jezika nema utjecaja na razinu poznavanja informatičkih (p=0.076) i medicinskih (p=0.110) kratica. Zaključak. Studenti medicine bolje poznaju značenje medicinskih spram informatičkih kratica. Informatičke kratice češće se prepoznaju samo kao pojam koji predstavljaju, a ne u izvornom značenju. Zbog sve većeg razvoja računalne tehnologije i njezine prisutnosti u medicini kao i važnosti standardizacije medicinskog jezika u komunikaciji važno je poznavati izvorno značenje kratica koje se koriste. Važnost poznavanja izvornog značenja podupire i podatak da trećina ispitivanih studenata "prepoznaje" pojam koji predstavlja besmislena kratica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Josip Ažman (autor)

Avatar Url Lidija Bilić-Zulle (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Španjol-Pandelo, Iva; Frković, Vedran; Ažman, Josip; Bilić-Zulle, Lidija
Znaju li studenti medicine značenje uobičajenih medicinskih i informatičkih kratica? // Zbornik radova 7. simpozija Hrvatskog društva za medicinsku informatiku / Kern, Josipa ; Hercigonja Szekeres, Mira (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada, 2005. str. 12-15 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Španjol-Pandelo, I., Frković, V., Ažman, J. & Bilić-Zulle, L. (2005) Znaju li studenti medicine značenje uobičajenih medicinskih i informatičkih kratica?. U: Kern, J. & Hercigonja Szekeres, M. (ur.)Zbornik radova 7. simpozija Hrvatskog društva za medicinsku informatiku.
@article{article, author = {\v{S}panjol-Pandelo, Iva and Frkovi\'{c}, Vedran and A\v{z}man, Josip and Bili\'{c}-Zulle, Lidija}, year = {2005}, pages = {12-15}, keywords = {kratice, studenti medicine, medicinska edukacija, medicinska informatika, medicinski fakultet}, title = {Znaju li studenti medicine zna\v{c}enje uobi\v{c}ajenih medicinskih i informati\v{c}kih kratica?}, keyword = {kratice, studenti medicine, medicinska edukacija, medicinska informatika, medicinski fakultet}, publisher = {Medicinska naklada}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}panjol-Pandelo, Iva and Frkovi\'{c}, Vedran and A\v{z}man, Josip and Bili\'{c}-Zulle, Lidija}, year = {2005}, pages = {12-15}, keywords = {abbreviations, medical students, medical education, medical informatics, medical schools, medical universities}, title = {Do Medical Students Know the Meaning of Commonly Used Medical and Informatical Abbreviations?}, keyword = {abbreviations, medical students, medical education, medical informatics, medical schools, medical universities}, publisher = {Medicinska naklada}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font