Pregled bibliografske jedinice broj: 227712
Utjecaj sredine na rječničko znanje
Utjecaj sredine na rječničko znanje // Dijete i jezik danas / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006. str. 379-390 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 227712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj sredine na rječničko znanje
(Environmental influence on lexical knowledge)
Autori
Padovan, Nevena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas
/ Vodopija, Irena - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006, 379-390
Skup
Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.11.2004. - 19.11.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
jezični razvoj ; okolinski čimbenici ; institucionalizirana djeca ; predškolska djeca ; školski uspjeh
(language development ; environmetal factors ; institucionalized children ; preschool children ; academic achievement)
Sažetak
Neovisno o različitim teorijskim pristupima koji pridaju više ili manje značenja utjecaju okoline na djetetov razvoj, stoji činjenica da je čovjek društveno biće rođeno i s preduvjetima za socijalnu interakciju s okolinom, koja će mu omogućiti posredno stjecanje znanja o svijetu putem iskustva odraslih. Različiti oblici učenja odvijaju se u svakodnevnom kontekstu koji određuje karakteristike reprezentacija o svijetu što će dijete tijekom djetinjstva oblikovati. S obzirom na to, očekuje se da će odrastanje u nestimulirajućim i/ili deprivirajućim uvjetima imati negativan utjecaj na sva područja djetetova razvoja: emocionalni, kognitivni i jezični. Dok svaki dodatni poticaj obogaćuje razvoj djeteta, s druge strane kao što je poznato, svaka duža deprivacija ima negativne posljedice na djetetov razvoj. Razlike među djecom koja dolaze iz različitih sredina postaju očitije polaskom u školu. Djeca koja su provela veći dio svog djetinjstva u instituciji ili na relaciji biološka obitelj- institucija- staratelji, prema ovom su kriteriju posebno rizična skupina, očekuje se da će njihovi rezultati na zadatcima koji su u visokoj korelaciji sa znanjem o svijetu - kao što su rječnik te organizacija mentalnog leksikona - biti lošiji od rezultata njihovih vršnjaka. Ipak, ukoliko su uvjeti života poboljšani, a djetetu se pruža potpora i poticaj u njegovu radu te ga se ne etiketira kao manje sposobnoga već pri prvim koracima u ostvarivanju školskog uspjeha, pretpostavlja se da će nešto kasnije, završetkom nižih razreda na istim zadatcima dostići, a pojedinci i prestići svoje vršnjake.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija