Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 221942

Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju


Rončević, Barbara
Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju // Psihologijske teme, 14 (2005), 2; 55-76 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 221942 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju
(Individual differences in reading comprehension)

Autori
Rončević, Barbara

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 14 (2005), 2; 55-76

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
čitanje; razumijevanje; individualne razlike
(reading; comprehension; individual differences)

Sažetak
Čitanje je kompleksna vještina koja zahtjeva usklađivanje niza kognitivnih procesa, a adekvatno usvojena vještina čitanja nužna je za uspješno usvajanje znanja na svim obrazovnim nivoima. U ovom radu daje se pregled čimbenika koji mogu biti potencijalni uzročnici individualnih razlika u razumijevanju pri čitanju, od pokreta očiju pri čitanju, preko procesa uključenih u prepoznavanje riječi, poput dekodiranja i leksičkog pristupa, do procesa ključnih za jezično razumijevanje, koji nadilaze razinu riječi. Također se razmatra uloga resursa koji su uključeni u različite komponentne procese, poput radnog pamćenja, bogatstva rječnika i znanja. Dok učinkovitost procesa koji su uključeni u prepoznavanje riječi igra važnu ulogu u uspješnosti razumijevanja pri čitanju u prvih nekoliko godina učenja čitanja, kasnije mnogo veću ulogu u objašnjenju individualnih razlika u razumijevanju pri čitanju imaju viši procesi, poput korištenja metakognitivnih strategija pri čitanju. Raspon radnog pamćenja te bogatstvo rječnika i znanja predstavljaju važne čimbenike u objašnjenju varijabiliteta u uspješnosti razumijevanja pri čitanju, bez obzira radi li se o čitačima-početnicima ili vještim čitačima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009021

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Rončević, Barbara
Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju // Psihologijske teme, 14 (2005), 2; 55-76 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Rončević, B. (2005) Individualne razlike u razumijevanju pri čitanju. Psihologijske teme, 14 (2), 55-76.
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c}, Barbara}, year = {2005}, pages = {55-76}, keywords = {\v{c}itanje, razumijevanje, individualne razlike}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {14}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Individualne razlike u razumijevanju pri \v{c}itanju}, keyword = {\v{c}itanje, razumijevanje, individualne razlike} }
@article{article, author = {Ron\v{c}evi\'{c}, Barbara}, year = {2005}, pages = {55-76}, keywords = {reading, comprehension, individual differences}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {14}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Individual differences in reading comprehension}, keyword = {reading, comprehension, individual differences} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • GESIS





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font