Pregled bibliografske jedinice broj: 221640
Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju
Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju // Društvena istraživanja, 15 (2006), 6; 1005-1027 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 221640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju
(Age and gender differences in some aspects of metacognition and reading comprehension)
Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 15
(2006), 6;
1005-1027
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
metakognicija; nadgledanje razumijevanja; strategije čitanja; razumijevanje pri čitanju
(metacognition; comprehension monitoring; reading strategies; reading comprehension)
Sažetak
Cilj je ovog rada bio ispitati dobne i spolne razlike u nadgledanju razumijevanja, percipiranoj upotrebi strategija čitanja i razumijevanju pročitanog, te u njihovoj međusobnoj povezanosti. Istraživanje je provedeno na učenicima petog i osmog razreda osnovne škole, te učenicima trećeg razreda srednje škole. Uz ispitivanje razumijevanja pri čitanju, primijenjene su dvije mjere nadgledanja razumijevanja tijekom čitanja, te Upitnik strategijskog čitanja (Kolić-Vehovec i Bajšanski, 2001b) kao mjera samoprocjene upotrebe strategija tijekom čitanja. I razumijevanje pročitanog i nadgledanje razumijevanja pokazuju sustavan porast s dobi. Kod zadatka razumijevanja teksta učenice postižu bolje rezultate od učenika u sve tri dobne skupine, dok kod zadataka nadgledanja učenice postižu bolje rezultate od učenika u petom i osmom razredu, a u trećem razredu srednje škole nema razlike. Percipirana upotreba strategija čitanja pokazuje pad između petog i osmog razreda osnovne škole, što se pripisuje neadekvatnoj sposobnosti samoprocjene i primjene strategija čitanja učenika petih razreda. Kod učenika petih i osmih razreda obje mjere nadgledanja razumijevanja bile su značajni prediktori razumijevanja, dok je kod učenika trećih razreda srednje škole značajan prediktor i samoprocjena upotrebe strategija čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus