Pregled bibliografske jedinice broj: 218029
Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga)
Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga) // Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja / Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris (ur.).
Zagreb : Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Graftrade, 2004. str. 385-396 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 218029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga)
(The order of syntactic components as a contrastive problem in foreign language teaching (on the example of Croatian and Slovenian languages))
Autori
Peti-Stantić, Anita ; Tirgušek, Matjeka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja
/ Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris - Zagreb : Rijeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Graftrade, 2004, 385-396
ISBN
953-6839-25-3
Skup
Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.05.2002. - 18.05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
red riječi; stilistika; pragmatika; jezična kompetencija; komunikacijska kompetencija
(word order; stylistics; pragmatics; language competence; communicative competence)
Sažetak
U referatu se, analizom modela uvrštavanja sintaktičkih komponenata u rečenicu, analizira odnos između jezične i komunikacijske kompetencije u procesu učenja stranoga jezika. Hrvatski i slovenski odabrani su zbog svoje genetske, tipološke i kontaktne srodnosti, a red riječi jedan je od najslabije opisanih problema sintaktičkoga opisa obaju jezika. U tu je svrhu među studentima (kojima je hrvatski materinji, a slovenski strani) provedeno istraživanje metodom upitnika. Dobiveni su rezultati osnova za tumačenje odnosa između razumijevanja modela uvrštavanja klitika i sposobnosti korištenja toga modela. Osnovni cilj istraživanja je pokazati ograničenja koja proizlaze iz strukture ponuđenih gramatičkih opisa reda riječi i upozoriti da je to ona vrsta lingvističkih informacija koje moraju biti uključene u učenje jezika. Upravo se zbog toga u radu ističe nužnost primjene funkcionalno usmjerene i na komunikacijskim načelima zasnovane nastave, jer je samo na taj način moguće postići stvarnu komunikacijsku kompetenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA