Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 218029

Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga)


Peti-Stantić, Anita; Tirgušek, Matjeka
Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga) // Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja / Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris (ur.).
Zagreb : Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Graftrade, 2004. str. 385-396 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 218029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga)
(The order of syntactic components as a contrastive problem in foreign language teaching (on the example of Croatian and Slovenian languages))

Autori
Peti-Stantić, Anita ; Tirgušek, Matjeka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja / Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris - Zagreb : Rijeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Graftrade, 2004, 385-396

ISBN
953-6839-25-3

Skup
Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.05.2002. - 18.05.2002

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
red riječi; stilistika; pragmatika; jezična kompetencija; komunikacijska kompetencija
(word order; stylistics; pragmatics; language competence; communicative competence)

Sažetak
U referatu se, analizom modela uvrštavanja sintaktičkih komponenata u rečenicu, analizira odnos između jezične i komunikacijske kompetencije u procesu učenja stranoga jezika. Hrvatski i slovenski odabrani su zbog svoje genetske, tipološke i kontaktne srodnosti, a red riječi jedan je od najslabije opisanih problema sintaktičkoga opisa obaju jezika. U tu je svrhu među studentima (kojima je hrvatski materinji, a slovenski strani) provedeno istraživanje metodom upitnika. Dobiveni su rezultati osnova za tumačenje odnosa između razumijevanja modela uvrštavanja klitika i sposobnosti korištenja toga modela. Osnovni cilj istraživanja je pokazati ograničenja koja proizlaze iz strukture ponuđenih gramatičkih opisa reda riječi i upozoriti da je to ona vrsta lingvističkih informacija koje moraju biti uključene u učenje jezika. Upravo se zbog toga u radu ističe nužnost primjene funkcionalno usmjerene i na komunikacijskim načelima zasnovane nastave, jer je samo na taj način moguće postići stvarnu komunikacijsku kompetenciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130488

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Anita Peti-Stantić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Peti-Stantić, Anita; Tirgušek, Matjeka
Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga) // Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja / Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris (ur.).
Zagreb : Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Graftrade, 2004. str. 385-396 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Peti-Stantić, A. & Tirgušek, M. (2004) Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga). U: Stolac, D., Ivanetić, N. & Pritchard, B. (ur.)Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja.
@article{article, author = {Peti-Stanti\'{c}, Anita and Tirgu\v{s}ek, Matjeka}, year = {2004}, pages = {385-396}, keywords = {red rije\v{c}i, stilistika, pragmatika, jezi\v{c}na kompetencija, komunikacijska kompetencija}, isbn = {953-6839-25-3}, title = {Red sintakti\v{c}kih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga)}, keyword = {red rije\v{c}i, stilistika, pragmatika, jezi\v{c}na kompetencija, komunikacijska kompetencija}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Graftrade}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Peti-Stanti\'{c}, Anita and Tirgu\v{s}ek, Matjeka}, year = {2004}, pages = {385-396}, keywords = {word order, stylistics, pragmatics, language competence, communicative competence}, isbn = {953-6839-25-3}, title = {The order of syntactic components as a contrastive problem in foreign language teaching (on the example of Croatian and Slovenian languages)}, keyword = {word order, stylistics, pragmatics, language competence, communicative competence}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Graftrade}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font