Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 215880

Tko su sretni studenti: životni ciljevi i psihološka dobrobit studenata različitih fakulteta


Brdar, Ingrid; Rijavec, Majda; Miljković, Dubravka
Tko su sretni studenti: životni ciljevi i psihološka dobrobit studenata različitih fakulteta // Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Društvo psihologa Osijek, 2005. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 215880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tko su sretni studenti: životni ciljevi i psihološka dobrobit studenata različitih fakulteta
(Who are happy students: Life goals and psychological well-being of students attending different colleges)

Autori
Brdar, Ingrid ; Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja / Kolesarić, Vladimir - Osijek : Društvo psihologa Osijek, 2005

Skup
13. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2005. - 15.10.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
životni ciljevi; psihološka dobrobit
(life goals; psychological well-being)

Sažetak
Neka su istraživanja pokazala da su intrinzični životni ciljevi povezani s većom psihološkom dobrobiti, dok ekstrinzični ciljevi ne pridonose većoj dobrobiti (Kasser i Ryan, 2001). Cilj istraživanja bio je ispitati odnos između intrinzičnih i ekstrinzičnih životnih ciljeva, osnovnih psiholoških potreba i psihološke dobrobiti kod studentata različitih fakulteta. Sudjelovala su ukupno 502 studenta prve godine Učiteljske akademije i Visoke škole za ekonomiju poduzetništva Vern iz Zagreba i Medicinskog fakulteta iz Rijeke. Primijenjeni su Upitnik životnih ciljeva (Kasser i Ryan, 1996), Skala osnovnih psiholoških potreba (Deci i Ryan, 1997), Skala životnog zadovoljstva (Diener i sur., 1985) i Skala vitalnosti (Ryan i Frederick, 1997). Studenti različitih fakulteta razlikovali su se značajno u gotovo svim pojedinačnim intrinzičnim i ekstrinzičnim ciljevima. Studenti Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta imaju sličnu strukturu životnih ciljeva – veću važnost pridaju intrinzičnim ciljevima, dok su im ekstrinzični ciljevi manje važni. Studenti visoke škole Vern pridaju veću važnost ekstrinzičnim ciljevima nego ostali ispitanici, ali su i njima važniji intrinzični ciljevi u životu. To je bilo za očekivati jer se školuju za poduzetnike koji po definiciji nisu uspješni ako ne zarađuju novac, što za druge dvije profesije nije primarno. Path-analizom je ispitan odnos između intrinzičnih i ekstrinzičnih životnih ciljeva, osnovnih psiholoških potreba i psihološke dobrobiti. Budući da su se ispitanici podijelili u dvije grupe prema strukturi životnih ciljeva, napravljene su dvije analize - zajedno za studente Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta, a odvojeno za studente Verna. Kod studenata Učiteljske akademije i Medicinskog fakulteta samo su intrinzični ciljevi povezani s psihološkom dobrobiti - njihov je pozitivan efekt na psihološku dobrobit i direktan i indirektan, preko psihološke potrebe za odnosima s ljudima. Kod studenata Verna intrinzični ciljevi imaju pozitivan indirektan efekt na psihološku dobrobit, preko psiholoških potreba za autonomijom i odnosima s ljudima, dok ekstrinzični ciljevi imaju samo direktan pozitivan efekt na psihološku dobrobit.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009024

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brdar, Ingrid; Rijavec, Majda; Miljković, Dubravka
Tko su sretni studenti: životni ciljevi i psihološka dobrobit studenata različitih fakulteta // Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Društvo psihologa Osijek, 2005. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Brdar, I., Rijavec, M. & Miljković, D. (2005) Tko su sretni studenti: životni ciljevi i psihološka dobrobit studenata različitih fakulteta. U: Kolesarić, V. (ur.)Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja.
@article{article, author = {Brdar, Ingrid and Rijavec, Majda and Miljkovi\'{c}, Dubravka}, editor = {Kolesari\'{c}, V.}, year = {2005}, pages = {49}, keywords = {\v{z}ivotni ciljevi, psiholo\v{s}ka dobrobit}, title = {Tko su sretni studenti: \v{z}ivotni ciljevi i psiholo\v{s}ka dobrobit studenata razli\v{c}itih fakulteta}, keyword = {\v{z}ivotni ciljevi, psiholo\v{s}ka dobrobit}, publisher = {Dru\v{s}tvo psihologa Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Brdar, Ingrid and Rijavec, Majda and Miljkovi\'{c}, Dubravka}, editor = {Kolesari\'{c}, V.}, year = {2005}, pages = {49}, keywords = {life goals, psychological well-being}, title = {Who are happy students: Life goals and psychological well-being of students attending different colleges}, keyword = {life goals, psychological well-being}, publisher = {Dru\v{s}tvo psihologa Osijek}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font