Pregled bibliografske jedinice broj: 214925
Neke strategije samoregulirajuće motivacije kao prediktor akademske prokrastinacije u školskom kontekstu
Neke strategije samoregulirajuće motivacije kao prediktor akademske prokrastinacije u školskom kontekstu, 2004., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 214925 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke strategije samoregulirajuće motivacije kao prediktor akademske prokrastinacije u školskom kontekstu
(Some self-regulation strategies as predictors of academic procrastination in school context)
Autori
Jurić, Daniel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
11.11
Godina
2004
Stranica
124
Mentor
Rimac, Ivan
Ključne riječi
prokrastinacija; samoregulacija; strukturalno modeliranje; višeosobinski-višemetodski pristup (MTMM)
(procrastination; self-regulation; structural equation modelling; multitrait-multimethod (MTMM))
Sažetak
U radu se najprije razmatraju psihometrijska svojstva skale izbjegavajućih reakcija (mjere prokrastinacije) i pet skala strategija samoregulirajuće motivacije, primjenom konfirmatorne faktorske analize strukturalnim modeliranjem linearnim jednadžbama. Skala izbjegavajućih reakcija pokazuje visoku pouzdanost, valjanost, ekonomičnost i odgovara tau-ekvivalentnom mjernom modelu. Nadalje, postavlja se parametrizacija alternativnog mjernog modela i predložen je niz postupaka kako bi se procijenila MTMM matrica u neuravnoteženim nacrtima. Potonji je model demonstriran na skalama samoregulirajuće motivacije. Mjera prokrastinacije i mjera samoregulacije pokazale su visoku divergentnu i zadovoljavajuću konvergentnu valjanost. Također, predlaže se alternativno viđenje pouzdanosti na osnovi definiranog MTMM modela. Temeljem rezultata odbacuje se osnovna pretpostavka samoregulacijskih teorija motivacije kako primjena određene strategije samoregulacije nužno povećava uključivanje u aktivnost i smanjuje odgađanje izvršavanja zadatka. Pokazuje se kako je odgađanje povezano uz specifične samoregulacijske strategije te je posebno negativno povezano uz Nagovaranje na savladavanje i Povećavanje interesa, koje u određenoj mjeri odražavaju ciljnu orijentaciju prema zadatku, dok je pozitivna veza ostvarena s Nagovaranjem na izvedbu. U znatnoj se mjeri problematizira koncept adaptivnog/neadaptivnog motivacijskog obrasca i predlaže se prošireno tumačenje hipoteze intrapersonalne dileme. Razmatraju se i obrazovne implikacije provedenog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0194105
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Daniel Jurić
(autor)