Pregled bibliografske jedinice broj: 214567
Čestice u učenju hrvatskoga kao drugog ili stranog jezika
Čestice u učenju hrvatskoga kao drugog ili stranog jezika // Hrvatski kao drugi i strani jezik : knjiga sažetaka / Jelaska, Zrinka (ur.).
Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, 2005. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 214567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čestice u učenju hrvatskoga kao drugog ili stranog jezika
(Particles in learning Croatian as second or foreign language)
Autori
Hržica, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Hrvatski kao drugi i strani jezik : knjiga sažetaka
/ Jelaska, Zrinka - Zagreb : Hrvatska sveučilišna naklada, 2005
ISBN
953-169-124-X
Skup
Hrvatski kao drugi i strani jezik
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.10.2005. - 15.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
čestice; prvi jezik; strani jezik
(particles; first language; foreign language)
Sažetak
Čestice (rječce, partikule) već samim svojim imenom (imenima) asociraju na nešto malo i manje važno u jeziku. Možda je i to dijelom razlog što one redovito nisu uzete u obzir pri poučavanju hrvatskog kao drugog ili stranog jezika kao zasebna skupina vrijedna razmatranja. Njima se u tom području rijetko bavi i metodološki i znanstveno. Međutim, ono što čestice izdvaja je da su jedine riječi čija je isključiva uloga oblikovanje ili preoblikovanje rečeničnog ustrojstva, što znači da njihova uporaba uzrokuje semantičke i sintaktičke promjene u rečenici. Stoga je njihova uloga značajna od samih početaka učenja hrvatskog (tvorba pitanja, negacije) pa sve do učenja finih uporabnih razlika na višim razinama usvajanja jezičnog znanja. U radu će se pokazati koje čestice učenici hrvatskog kao drugog ili stranog jezika koriste, koje su im na određenom stupnju usvajanja jezika potrebne i kako ih podučavati u njihovom usvajanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Hržica
(autor)