Pregled bibliografske jedinice broj: 213347
Vrednovanje postignuća učenika u savladavanju gradiva iz fizike pismenim ispitivanjem
Vrednovanje postignuća učenika u savladavanju gradiva iz fizike pismenim ispitivanjem // Uloga modela i modeliranja u suvremenoj nastavi fizike / Buljubašić, Mladen ; Knežević, Stjepan (ur.).
Split: Hrvatsko fizikalno društvo, 2005. str. 257-262 (poster, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 213347 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje postignuća učenika u savladavanju gradiva iz fizike pismenim ispitivanjem
(Evaluatin of students achievements'in physics by written examination)
Autori
Žauhar, Gordana ; Lekić, Andrica ; Mandić, Magda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Uloga modela i modeliranja u suvremenoj nastavi fizike
/ Buljubašić, Mladen ; Knežević, Stjepan - Split : Hrvatsko fizikalno društvo, 2005, 257-262
Skup
Sedmi hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 30.03.2005. - 01.04.2005
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
pismeno ispitivanje; nastava fizike; vrednovanje
(written examination; teaching of physics; evaluation)
Sažetak
Vrednovanje postignuća učenika pismenim ispitivanjem sve je češći oblik provjere razine znanja i sposobnosti učenika. Ovaj način ispitivanja često se koristi zbog njegove objektivnosti i mogućosti provjere znanja kod velike grupe učenika. Analiziran je uspjeh na razredbenim kao i na pismenim ispitima iz fizike na Medicinskom fakultetu u Rijeci s ciljem poboljšanja kvalitete pitanja u navedenim testovima. Pitanja u ta dva testa bitno se razlikuju po formi i sadržaju. Razredbeni ispit sastavljen je od tzv. klasičnih pitanja s pet ponuđenih odgovora od kojih je samo jedan odgovor točan. Većina pitanja u tom testu ispituje znanje informacija ili sposobnost rješavanja jednostavnih numeričkih zadataka. Pismeni test na ispitu iz fizike također je sastavljen od pitanja sa pet ponuđenih odgovora, ali je točno jedan ili više odgovora. Test se sastoji uglavnom od tzv. teorijskih zadataka koji ispituju razumjevanje sadržaja i sposobnost snalaženja u konkretnoj problemskoj situaciji. Uspjeh u rješavanju teorijskih problemskih zadataka znatno je lošiji nego pri rješavanju numeričkih zadataka u oba spomenuta testa. Pretpostavljamo da je jedan od uzroka to što učenici nisu navikli na takav način pismenog ispitivanja. Stoga smatramo da i na pismenim ispitima treba poticati kreativno mišljenje i problemsku nastavu fizike umjesto da tražimo memoriranje određenih formula, pravila i zakona.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika