Pregled bibliografske jedinice broj: 213316
Fonetička poduka u nastavi njemačkog kao stranog jezika
Fonetička poduka u nastavi njemačkog kao stranog jezika, 2005., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 213316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fonetička poduka u nastavi njemačkog kao stranog jezika
(Teaching Pronunciation of German as a Foreign Language)
Autori
Ohnec, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.04
Godina
2005
Stranica
47
Mentor
Hausler, Maja
Ključne riječi
nastava stranog jezika; njemački jezik; izgovor
(teaching foreign languages; German language; prononciation)
Sažetak
U slijedu zapostavljenosti podučavanja izgovora 70ih i 80ih godina, hrvatski udžbenici njemačkog jezika za početnike još uvijek ne sadrže fonetički nastavni materijal, premda su teoretičari od tada ukazali na socijalnu dimenziju izgovora i na važnost izgovora za adekvatnu komunikaciju stranim jezikom. Za ovaj rad autorica je istraživala izgovor učenika njemačkog kao stranog jezika koji nisu imali fonetsku poduku da bi ustanovila u kojoj su mjeri učenici spontano i bez osvješćivanja usvojili pravilan izgovor nekih njemačkih glasova, i to zaobljenih vokala (glasova ü i ö), te frikativa (glasova ich i ach). Provjeravala je izgovor polaznika 1, 3, 5. i 7. stupnja tečajeva škole za strane jezike. Rezultate je obradila programom za dobivanje spektrografskog prikaza. Na tim prikazima vidljiv je određeni napredak u izgovoru zaobljenih vokala, no različito za ü i ö: učenici koji uče dulje bolje izgovaraju vokal ü nego vokal ö. No spektrografski prikaz frikativa ich i ach pokazuje vrlo malo razlika između onih koji uče dulje i onih koji uče kraće vrijeme. Jedan od razloga da je učenicima teže svladati razliku između glasova ich i ach i pravilan izgovor tih glasova po mišljenju autorice mogla bi biti i činjenica da oba glasa imaju isti grafem, naime ch. Kako je istraživanje kod učenika pokazalo nedostatke u izgovoru nekih glasova specifičnih za njemački jezik, autorica zaključuje da je u nastavi njemačkog jezika za početnike potrebna fonetska poduka, jer inače učenici ne mogu steći pravilan izgovor. Na kraju rada autorica navodi kriterije koje moraju zadovoljavati fonetički didaktički materijali i daje primjere vježbi za razvijanje pravilnog izgovora koje je sama koncipirala na temelju jezičnog materijala i situacija u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika za početnike koji se trenutno kod nas koriste.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA