Pregled bibliografske jedinice broj: 213206
Sveučilišno obrazovanje socijalnih pedagoga u zemljama Europske unije
Sveučilišno obrazovanje socijalnih pedagoga u zemljama Europske unije // Kriminologija & socijalna integracija, 13 (2005), 1; 75-88 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 213206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sveučilišno obrazovanje socijalnih pedagoga u zemljama Europske unije
(University Education of the Social Pedagogues in the European Union Countries)
Autori
Bouillet, Dejana
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 13
(2005), 1;
75-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
socijalna pedagogija; sveučilišni programi; članice Europske unije
(Social pedagogy; academic curriculums; members of the European Union)
Sažetak
Socijalni pedagozi stručnjaci su koji se školuju s ciljem stjecanja specifičnih profesionalnih kompetencija usmjerenih primarnoj prevenciji, detekciji, dijagnosticiranju, ranim intervencijama i tretmanu, procesuiranju i naknadnom staranju za djecu, mlade i odrasle osobe s rizikom za poremećaje ili s poremećajima u ponašanju, te njihovim socijalnim okruženjem, u funkciji njihova odgoja, socijalizacije, rehabilitacije i socijalne integracije. Već iz ove općenite odrednice vidljiva je sva složenost profesije koja, između ostalog, proizlazi iz nedorečenosti i različitostima u definiranju osoba s poremećajima u ponašanju, složenosti procesa odgoja, edukacije i rehablitacije, pa i iz same slojevitosti društvenih znanosti i neposrednog rada s ljudima, bez obzira radi li se o djeci, mladima ili odraslim osobama. Nadalje, socijalna pedagogija relativno je mlada znanstvena i stručna disciplina i interdisciplinarnog je karaktera. Stoga su pristupi obrazovanju stručnjaka za socijalno-pedagoški rad raznovrsni i međusobno više ili manje (ne)ujednačeni. U ovom se radu stoga razmatraju specifičnosti sveučilišne izobrazbe socijalnih pedagoga u državama – članicama Europske unije, u cilju usporedbe postojećih studijskih programa i iznalaženja njihovih zajedničkih odrednica. Krajnja svrha rada odnosi se na sagledavanje bitnih odrednica predmeta socijalne pedagogije kao znanstvene i sveučilišne discipline, te daljnje unapređivanje studijskog smjera poremećaji u ponašanju na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, gdje se educiraju socijalni pedagozi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100004
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Dejana Bouillet
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Psych-info - American Psychological Association
- INIST-CNRS