Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 211777

Komodifikacija kulture


Pletenac, Tomislav
Komodifikacija kulture // Festivali čipke i kulturni turizam
Lepoglava, Hrvatska, 2005. (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 211777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komodifikacija kulture
(Commodification of Culture)

Autori
Pletenac, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Festivali čipke i kulturni turizam / - , 2005

Skup
Festivali čipke i kulturni turizam

Mjesto i datum
Lepoglava, Hrvatska, 22.09.2005. - 25.09.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
komodifikacija kulture; redefinicija lokalnog; nacionalno-povijesna samoidentifikacija
(commodification of culture; redefinition of localism; national-historical selfidentification)

Sažetak
Tekst se bavi odnosom kapitala i kulture. Do sada je ekonomska podloga služila isključivo interpretaciji pojedinih kulturnih fenomena. No, od pada Berlinskog zida i trajanja nove liberalne ekspanzije (neki će reći i novog kolonijalizma) etnologija i kulturna antropologija nalaze se ispred snažnog zahtijeva komodifikacije ne samo vlastitog predmeta (kulture) već i vlastite interpretacije. Drugim riječima i na razini interpretacije sa Zapada dolaze snažni zahtjevi za komodifikacijom studija i studenata koji s njega dolaze. Koliko god to bilo u skladu s neoliberalnim postulatima kapitalizma, znanje i kulturna baština ne mogu biti isključivo management. Naime, jedna velika količina vremena i energije mora biti uložena u fundamentalna i teorijska istraživanja koja jedina omnogućuju da dio znanja na kraju bude i doslovce komodificiran. Prolazeći kroz nekoliko primjera komodifikacija pojedinih materijalnih kultrnih artefakata ukazuje se na problem redefinicije lokalnog nadređenim pojmovima poput države, ekonomije, globalizma i ideologije kao ključnog pojma u komodifikaciji. Problem komodifikacije tako naglo postaje prostor sukoba različitih kulturnih praksi u kojima djeluju svi elementi postkolonijalne teorije od pregovaranja (&laquo ; negotiation&raquo ; ) do hinjene uljudbe, stereotipizacije i nacionalno-povijesne samoidentifikacije. Oprezni analitičar kulture time nužno mjenja položaj agenta za transfer &laquo ; know-how&raquo ; u proizvođača novih objekata na zgusnutom i elitnom tržištu zapadne teorije. Iako u toj liberalnoj metafori naizgled leži sva nemogućnost komuniciranja post- (kolonijalane, socijalističko-komunističke ili neke druge) teorije od egzoticiranog prostora istočne Evrope prema Zapadu, zbog svih mogućih kulturno-jezično-kodifikacijsko, ali i personalno-cehovskih embarga, ostaje i dalje stara pozicija šamana vlastitih kulturnih praksi, dvoglavog stvora koji vrluda između vlastitih praksi ponašanja i njihovih teorijskih interpetacija, uvjek u poziciji niti objekta niti subjekta zapadne antropološke misli. To ne-pripadanje unatoč svemu otvara prostor slobode kojeg je do sada najizraženije popunio Edward Said (ne)pripadnik Palestine ali i SAD-a.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130414

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pletenac, Tomislav
Komodifikacija kulture // Festivali čipke i kulturni turizam
Lepoglava, Hrvatska, 2005. (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Pletenac, T. (2005) Komodifikacija kulture. U: Festivali čipke i kulturni turizam.
@article{article, author = {Pletenac, Tomislav}, year = {2005}, keywords = {komodifikacija kulture, redefinicija lokalnog, nacionalno-povijesna samoidentifikacija}, title = {Komodifikacija kulture}, keyword = {komodifikacija kulture, redefinicija lokalnog, nacionalno-povijesna samoidentifikacija}, publisherplace = {Lepoglava, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pletenac, Tomislav}, year = {2005}, keywords = {commodification of culture, redefinition of localism, national-historical selfidentification}, title = {Commodification of Culture}, keyword = {commodification of culture, redefinition of localism, national-historical selfidentification}, publisherplace = {Lepoglava, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font